Anbefalte innlegg

Har Climatronic i Passaten, og fikk meg en litt kjip opplevelse da jeg for ca 1 time siden fant ut at når tempen bikker under 5 grader pluss ute så slår kompressoren seg av.

Dette betyr at det ikke er mulig å få tørke-effekten i anlegget vinterstid.

På mine tidligere Audier har det aldri vært sånn.

Er dette vanlig, eller var det en glup ide de prøvde ut på de forste modellene som kom i 97-98?

Er det mulig å fjerne denne idiotiske koblingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vanlig det at det kutter ut under 5 grader... Vet ikke om det går an å koble ut, men kan se for meg at det ikke er bare bare å koble ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik på Audi er også?

Har hatt A6 98 og 02, men aldri lagt merke til det.

Mulig det bare er med 1,6 liters motor at det er merkbart når klimaen er inne og når den ikke er inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik på Audi er også?

Har hatt A6 98 og 02, men aldri lagt merke til det.

Mulig det bare er med 1,6 liters motor at det er merkbart når klimaen er inne og når den ikke er inne.

 

 

Ja er det på min A4 iallefall... Tror nok det er mere eller mindre standard på "nyere" audi.. Hvorfor vet sikkert andre her.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik er det på alle biler med kjølekompressor. Det er fordi kondensen kommer ut som vann og hvis det er kaldere enn 5 grader er det fare for at kondensvannet fryser til is. Da vil hullet som slipper ut vannet tette seg.

 

Er helt enig i at det er synd det er slik, fordi det er ved temperaturerer fra 0 til 5 grader at det blir mest dugg inne i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at dette er gjennomtenkt, og jeg vil vel heller ha dugg enn istykkerfrøsne rør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og for å forhindre dugg mest mulig er det noen forhåndsregler:

 

- Ha minst mulig vann i bilen (på gulvmatter etc.)

- Vask rutene skikkelig, mindre møkk-mindre dugg

- For biler med pollenfilter bør dette byttes jevnlig, da dette kan være delvis eller helt tett

- Sørge for å ha riktig mengde med frostvæske i systemet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.