Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som topic sier vurderer jeg å kjøpe en A6 98mod 1,9 tdi 110HK Den har 140K på klokka.

Har aldri hatt disel bil før så det er noe jeg lurer på. Synes den vibrerer litt i bilen under oppstar og når tenninga skrues av. Er det evnt noe spes jeg bør se etter, ting som burde vært byttet, vanlige feil osv.

Alle svar mottas med stor takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Som topic sier vurderer jeg å kjøpe en A6 98mod 1,9 tdi 110HK Den har 140K på klokka.

Har aldri hatt disel bil før så det er noe jeg lurer på. Synes den vibrerer litt i bilen under oppstar og når tenninga skrues av. Er det evnt noe spes jeg bør se etter, ting som burde vært byttet, vanlige feil osv.

Alle svar mottas med stor takk :)

 

 

ting som kan være smart å høre om er byttet når den har gått såpass er:

 

*reg. reim

*bærearmer foran

*glødeplugger

 

andre ting du bør se på er:

 

*bakruteviskern (gjelder kun avant)

*bremser

 

 

en ting til du bør se på er å se på eksosen rett etter at du starter bilen visst den er kald. er eksos veldig hvit er det tegn på at glødepluggene begynner å bli dårlig.

 

ellers så får du ha lykke til med kjøpet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dieselbiler tummler jo rundt med en del lavere turtall enn bensinbiler og slår kansje litt hardere, så det er jo vanlig at det rister litt når den starter / stopper. Min Golf TDK gjorde nettopp det.

 

Diesel er forresten konge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra valg, har en 99 mod a6 selv, med en chippet 110 hk. Fungerer meget bra, og ikke minst meget billig i drift. Helt rått at du kan få en så tung bil til å gå på mellom 0,41-0,46 på langkjøring. NB: Viss det er noe du må se nøye på, er om fis-displayet er bra, på min forsvinner skrifta til varmere den blir. Begynner vel på ca 160 000km, den feilen da. Men skal du bytte den, må du bytte hele instrumentpanelet, og det kostet ca 8500: gråter : på min a6. Ellers er bilene meget gode å kjøre, synes nå jeg da.: vinke :

Lykke til..: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.