Krise!!verksted knakk glidebolt,uten bil i ei uke

Anbefalte innlegg

Verksted skulle bytta bremsekallipre og klosser bak for meg i dag pga de var ødelagte av rust. Fikk nettopp en telefon om at jeg måtte bestille nye glidebolter til bremseklaber og den som glidebolten går inn i (tror den heter bremseok) NBS hadde ikke dette, må vel dra til møller da ???

De knakk bolten fordi den var helt gjennomrusta og jeg hadde ikke bestilt det. er uten bil i ei stund nå til jeg får nye, og er avhengig av bilen for å komme meg på jobb å sånn : bh : har full kasko men har så klart ikke valgt av for fri leiebil : bråk :

har jeg krav på fri leiebil fordi de knakk bolten selv om den var rusta eller kan jeg omgjøre forsikringa å betale det ekstra i året for leiebil å enda få leiebil selv om det har skjedd før jeg omgjorde forsikringa ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at du kan omgjøre forsikringa, det vil jo si det samme som at en kjører med del kasko, så krasjer man og endrer til full kasko etter det. Man tegner forsikring for å forsikre seg mot ting som kan skje, ikke ting som har skjedd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke brukt leiebildekning over forsikringen uten at det er en kaskoskade. Det er jo ikke dette, så det tviler jeg på at du får dekket uansett forsikringsdekning.

Du kan også prøve http://www.mekonomen.no de har en del slike repsett til glidere på calipere iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka med mekonomen.... han visste ikke om det var riktig men han fikk rep sett til glidedel opp på skjermen med styrepinner...kan det stemme ? repsettet var noe gummipakninger så det hørtes litt rart ut når det var den glidebolten gikk inn i sida bolten er knekt av inni bremseoken.....

de tok 350 kr for det og møller 850....... skulle bare vite om det var riktig fordi da kan jeg jo bestille fra mekonomen å spare penger ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så på den bolten...va litt rust der ja bilen er gådd sørpå, faens norske saltvesen....

glad vi ikke har det problemet her i finnmark, her strør dem med sand : rock :

så flytt til finnmark da varer bilene deres lenger ..hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.