Anbefalte innlegg

Hei har golf tdk og motoren går varm når eg kjørte i oppøve baker eller gir gass heller seg fin på tempratur når eg kjøre fint men ein gong det kjem ein lang bakke går den varm og kokker, radioator vifta slår heller ikkje inn den har eg skifta termostat og den slår forsatt ikkje inn. vifta virker og får strøm til termostat.... ny vannpumpe er det også.... og av til når eg varmeapperat på varmt så blåser det kaldt...??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom problemet før eller etter at du skifta vannpumpe? Høres ut som det ikke er sirkulasjon. Det skal vel ikke være behov for kjølevifta nå du har fart på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom problemet før eller etter at du skifta vannpumpe? Høres ut som det ikke er sirkulasjon. Det skal vel ikke være behov for kjølevifta nå du har fart på bilen?

 

nei det skjedde berre ein dag att den jekk varm og itte på har eg prøvt å skifta det mesta....

trur det er sirkulasjon elller så hadde den kokt når eg kjørte beine veien....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gåen toppakning / sprekk i toppen gjør at det kommer luft i systemet som forstyrrer gjennomstrømningen BTDT : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gåen toppakning / sprekk i toppen gjør at det kommer luft i systemet som forstyrrer gjennomstrømningen BTDT : gråter :

 

ja det er det eg og frykter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er det eg og frykter....

 

Jeg har det samme problemet på min Golf III 1.8 bensin. Har skiftet termostat, vannpumpe og termostat til vifte, uten resultat. Kanskje dette er et problem typisk for Golf III?

 

Har bestilt ny radiator som jeg får straks, så får vi se om det hjelper. Det kan vel hende at enkelte av rørene i radiatoren har blitt tette, slik at det ikke blir væskestrøm i hele radiatoren.

 

Det skal vel en god del til for å sprekke blokka, vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet på min Golf III 1.8 bensin. Har skiftet termostat, vannpumpe og termostat til vifte, uten resultat. Kanskje dette er et problem typisk for Golf III?

 

Har bestilt ny radiator som jeg får straks, så får vi se om det hjelper. Det kan vel hende at enkelte av rørene i radiatoren har blitt tette, slik at det ikke blir væskestrøm i hele radiatoren.

 

Det skal vel en god del til for å sprekke blokka, vel?

 

ja trur det ska ein del t for att den skal sprekke.... gi ein lyd når du har testa med ny radioator

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg montert inn den nye radiatoren, men bilen blir akkurat like varm som før... Altså: Termostat, vannpumpe, temp.sensor til el.kjølevifte og radiator er nå skiftet, uten å se bedring i motorens tilstand.... Forstå det, den som kan!: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få noen til å ta en sylinderlekasjetest på motoren deres. Da ser man om det er gåen toppakning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.