4 eller mindre antall sylindre ved kaldstart (aan)

Anbefalte innlegg

Den blir som normal etter ett minutt eller tre, men er dette et tegn på noe som holder på å ryke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Når jeg starter bilen høres den ut som en skurtresker, men etter et minutt eller to så går den normalt. Hvis jeg gir litt pedal mens den er "rar" så kjennes det ut som den har vanskelig for å dra rundt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir som normal etter ett minutt eller tre, men er dette et tegn på noe som holder på å ryke?
Min også har begynt å fått dette fenomenet nå.....men jeg lurer på om det er coil-ledningene mine som begynner å bli moden for utskifting. De skulle egentlig skiftes tidligere i år men det ble ikke gjort da jeg fikset det selv med litt isolasjonstape. Det som er problemet er isolasjonen på ledningene til coilene som sprekker pga den intense varmen som er oppunder det "coil-dekselet" der. Så rett inn på kobberen på flere av ledningene akkurat der de går ut at "coil-dekselet". Merker at bilen min fjusker på samme måte som tidligere i år. Da begynte den å fjuske noe voldsomt når bilen begynner å få ladetrykk. Da går strømmen rett i jord slik at den ikke tenner på noen av sylindrene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja isolasjonen på mine er morken, og det mangler litt her og der, det er og sånn hips som haps under pådrag om den går "rent". Nye hetter koster vel flesk, men de har no holdt ut i vel 10år de som er på no så de er vel moden for pensjonering.

I mellomtiden kan jeg prøve med el-teip som en nødløsning for å se om det hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja isolasjonen på mine er morken, og det mangler litt her og der, det er og sånn hips som haps under pådrag om den går "rent". Nye hetter koster vel flesk, men de har no holdt ut i vel 10år de som er på no så de er vel moden for pensjonering.

I mellomtiden kan jeg prøve med el-teip som en nødløsning for å se om det hjelper.

Har ikke så mye med plugghettene å gjøre,skift heller ledningene inn på coilene. Det skal jeg gjøre så snart en kompis av meg som er elektriker har tid til å gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plugghetter kjøpes billig fra statene, bimmerparts.com feks. Koster en brøkdel av norske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så mye med plugghettene å gjøre,skift heller ledningene inn på coilene. Det skal jeg gjøre så snart en kompis av meg som er elektriker har tid til å gjøre det.

 

Min fjusket også voldsomt når bilen begynte å få ladetrykk. Byttet først en coil som så litt "svidd" ut og det ble ikke bedre. Merket at isolasjonen på ledningene til noen av coilene var veldig dårlig. Jeg byttet samtlige ledninger (brukte 1,5 mm2) fra POS'ene (tennmodulene) til coilene, og det fikset problemet med fjusking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir som normal etter ett minutt eller tre, men er dette et tegn på noe som holder på å ryke?

Ta av kontakten til dysene, en om gangen mens bilen går. Slik kan du finne hvilken sylinder som ikke er med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.