ABS banker og slår når man kjører under 25-30 km/t

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hva som kan forårsake at abs'en ligger å slår på pedalen nå man kjører under 25-30 km/t, virker også som den ligger å slår om man vrir på rattet mens bilen står i ro.

 

Er det evt noe måte man kan måle disse sensorene på (har skiftet den ene).

 

Er en 1991 passat VR6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk først at "sjekk lampa" for abs en din er i orden.

 

( se at den lyser når du vrir på tenningen)

 

 

Følerene kan måles. sjekk at de har rundt 1000 ohm ( og at alle er like )

 

 

Hadde lignende problem på min g60 syncro - da var ene føleren gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problemer med min type 89 q også. Der ville bilen liksom aldri stoppe.. Den slo ut når farten var under 20-15km/t Hadde den på vag verksted der de mente det kunne være fjerbeinlagerene, eller styreenheten. vet ikke om de er helt på jordet, men kanskje noen andre som har meninger om dette. Jeg gadd ikke fikse det, så jeg koblet ut hele greia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleit akkurat med det samme på Passat`n. Stakk innom møller og de koblet til diagnosen og så tok en liten runde på plassen og da så vi hastighet på hvert hjul. da viste det seg at det enehjulet hadde 0 i hastighet og de andre lå på 25-30. da var det abs sensoren på det hjulet som var defekt.. var veldig fort gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal få tatt å sjekket dette, lyset ser ut til å funke, men det hender det kommer på igjen om man akslererer hardt eller om man tar en kraftig oppbremsing, men er tilbake til å fungere om man slår av og på tenning igjen....

 

Men skal få sjekket den sensoren, er vel kanskje størst sjangse for at det er den andre sensoren forran i og med at man får utslag også ved bevegelse på rattet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.