Lukt av svidd gummi fra 96 A4 1.8T Q

Anbefalte innlegg

i det siste så har jeg kjent en lukt som minner svært om svidd gummi av bilen etter kjøring. Jeg er rimelig sikker på at det ikke er brent olje det lukter..;)

 

Lukten virker som den kommer fra et sted under bilen. Jeg har luktet på eksosen, som forøvrig er fin og grå :) men den lukter ikke spessielt ille.

 

Lukten kommer etter ganske kort tids kjøring. det underlige er at lukten er ganske markant rundt hele bilen, men spesielt merkbar bak, og under bilen.

 

Bilen har rundet 180000 Km. Den bruker veldig lite olje. Turboen ble byttet på 120000. registerreim byttet senest på 152000.

Det er ingen synlig leksasjer på motoren, og jeg klarer heller ikke å se noe under som kan forklare dette.

 

For 2 uker siden byttet jeg noen stab stag foran og bak på bilen, etter det kommer varsellampen for bremsesystemet på, inkludert 3 pipe signaler. Dette skjer bare av og til når jeg starter bilen, og varsel lyset slukker etter ca 3 sekunder.

 

Kan lukten evt henge sammen med en feil i bremsesystemet??:confused:

 

Hverken skiver eller felger blir varme etter lang tids kjøring uten å ha rørt bremsene, så det virker rart på meg, men så er jeg generelt blank da : klø :

 

Takknemlig for alle tips: vinke :

 

Tor G Andreassen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ingen gode tips, men melder meg på spørsmålet ditt da beskrivelsen din passer like godt på min 97 avant. Har kjent lukt innimellom men ikke funnet ut no av det. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme greia på golfen etter at jeg bytta over til vinterhjul. regner med at det er der det ligger. ettersom jeg kjører piggfritt og de er veldig myke!

 

de er ikke slitt og ikke sporer bilen eller spiser dekk, bare lukter svidd gummi av den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig... samme hos meg også på 200'en. :confused:

 

Kjører piggfritt jeg også (Nokian hakka RSi).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere har automat/tiptronic kasse, så kan det lukte fra denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig... samme hos meg også på 200'en. :confused:

 

Kjører piggfritt jeg også (Nokian hakka RSi).

 

 

samme type dekk som meg.. hakka RSi :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere har automat/tiptronic kasse, så kan det lukte fra denne.

Har nok 5-trinns manuell kasse her ja. Kommer ikke no' automat-møkk her nei. :)

 

Kan ikke være at det går konstant sidelengs på glatta vel... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.