Hvordan feste vakuum slange til resirk ventil S4?

Anbefalte innlegg

Tenke å bytte ut original S4 (c4) resirk ventil med en ny fra TT, men hvor kan jeg få tak i klemmer/festeutstyr til å feste den tynne vakuum slangen til resirk ventilen, det er meget trangt å komme til. Det må være noen her som har gjort dette.

 

Må jeg til møller?

 

mvh, J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får kjøpt sånn orginale klemmer på Møller som du bare klemmer fast med en tang.

Kommer sef ann på å tykk slange du har...biltema har slangeklemmer som er fra 5mm eller no

 

Edit: de var vist for 8mm og oppover

61-846_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at selv de minste slangeklemmene jeg har blir for store. Har mere tro på Møller da, men det er avhengig av hvilken tang jeg må ha. Ikke mye plass å komme til på.

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp orginale klemmer da. disse får du små nok. må egentlig ha spesialtang til de tror jeg....men er sånn tang som det her funker helt perfekt.

 

Brukt slike klemmer og sånn tang mange ganger.

Jernbilder tang.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er slangen myk nok funker det med en strips også.. Bør bruke svart da den tåler mere enn hvit..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Forge ventil så har jeg bare trykt slangen nedpå vakum-stussen. Har holdt i over ett år det. Men strips er nok det enkleste hvis du er redd slangen skal hoppe av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at vakumslanger hopper av selv ikkepå trykk over 2 bar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe festeanretning på denne Johan, så hvis ikke stussen er mindre på TT ventilen kan du bare entre den og den henger av seg selv!

 

Selve "entringen" av slangen går an å få til alene, lettere å få det til nedenfra, etter motorbeskyttelsesplaten under er fjernet! Er til stor hjelp med en som holder den ovenfra.. Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En VAKUMSLANGE hopper vel ikke av pga TRYKK ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også kjørt i mangen år uten klemme på denne slangen og den har aldri hoppet av på min bil heller.

 

En VAKUMSLANGE hopper vel ikke av pga TRYKK ??

 

Slangen går jo til plenumet og der er det jo som kjent litt (mye) trykk og vakum til tider, alt etter posisjonen til høyre skoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.