Anbefalte innlegg

Eg har en Coupe med NG-motor som starter ganske treigt når motoren er kald.

Må kinne i ca. 5 sek. før den starter og da høres det ut som om den ikkje går på alle sylindrene i noen sekunder. Den starter veldig lett når motoren er varm.

Ka kan problemet være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har et godt forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo tenkes at den topolede sorte temperaturgiveren på toppen av vannstussen (øverste stussen som går inn i toppen) er gåen, slik at motorstyringen ikke helt vet hvilken temperatur motoren har. Denne giveren har ingenting med temperaturmåleren i dashbordet ditt, så om du har normal temperaturvisning betyr det lite. I tillegg er jo alltid ting som plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk noe å kontrollere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo også tenkes at dysene lekker litt bensin??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm jeg har omtrent samme problem. Men min tar ikke så lang tid på å starte. Men det 1 sekundet med en gang den starter så kommer den er rar lyd fra motoren. Temperaturen tar sikkert 15 min kjøring før den når 90 grader. Og den bruker myye bensin synes jeg.

 

Jeg har en gti 8V motor da. Er en golf 3. Kan det skyldes at dysene mine også lekker? Er den dyrt å fikse dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dysene har sprutet i 250'km++ er det ikke unormalt at de åpner for tidlig, ikke stenger skikklig eller sprayer ujevnt. Du kan også oppleve problemer med start av bilen om dysene er dårlige, men selv har jeg erfart at det gjerne også er vanskelig å få start på halvvarm motor med dårlige dyser.

Dyser til K(E)-jet er det bare å hive på dynga når de begynner å feile, nypris er rundt 800kr stk om jeg ikke tar helt feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det garantert dysene mine som begynner å bli dårlige. Av og til når motoren min er vanlig varm og jeg skal starte den så må jeg trykke på gassen for å få den til og starte. Og når jeg starter uten å gi litt gass så holder den på å kveles noen ganger.

 

Men hvordan i alle dager skal få byttet dysene? på min motor så er den hel sånn bosch modul. Sikkert den k-jet greia. Og den ligger under luftmanifoilen. Så det er ganske vanskelig å komme til :-\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet ditt er en klassiker. Har det samme selv på min passat. Se i trådene under, der er det mye du kan finne om temaet.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=38431

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=36254

 

Dysene er ikke vanskelige å bytte. Følg bensinrørene fra bensinmengdefordeleren. Når du kommer til motoren dvs. enden av røret ser du dysene og de kan gjenges av røret. Dysene trekkes "bare" ut fra motoren og gjenges deretter av. Kjøp Nye O-ringer om du bestemmer deg for å gjøre dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dysene trekkes ut ja?

 

Forbered deg på en kamp, de sitter utroooolig godt, ville i hvertfall tatt av innsuget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrev jo " "bare" trekkes ut" . De sitter rimelig godt ja.:)

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrev jo " "bare" trekkes ut" . De sitter rimelig godt ja.:)

 

Lykke til!

 

lykke til trengs i hvertfall, vi surra bensinslangen rundt en spade vi, så bendte vi det opp. det gikk det, etter 3 bensinslanger som var gåene.. hehe fikk dem ut da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEHE, genial teknikk ser det hele for meg.: rock : Har hatt det slik med annet "mekkeprakk" mange ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med min gamle 80. Byttet temp.giveren som er nevnt over uten suksess. Byttet også tennplugger og -ledninger. Fant aldri ut av det før jeg solgte bilen(min hadde gått ca 190k km da). Holder en knapp på dysene jeg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.