Er det uheldig å kjøre i nødmodus?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg LMM fra Ebay for å spare masse penger, noe som viste seg å ikke være så lurt. Bilen hostet og harket og gikk langt i fra bra. Klaget og fikk ny i posten og den var bedre, men heller ikke bra. (49GBP = 569kr)

Med frakoblet LMM går motoren silkemykt, men effekten uteblir selvfølgelig.

Er det uheldig å kjøre i nødmodus\LMM frakoblet? (Er litt blakk for tida og har ikke råd til å bruke 4000 spenn på en del som strengt tatt ikke burde kostet mer enn en femtilapp): mad :

 

2000 mod Audi TT quattro, 225 hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet om det er uheldig å kjøre i nødmodus grunnet LMM utkoblet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen bruker mer bensin, og går dårligere enn den skal gjøre. Blanding og tenning er langt fra optimalt, og i lengden vil trolig kat kunne ta skade av det. Dette er dog ikke noe jeg vet sikkert, men anbefaler deg å ikke kjøre for lenge med det iaffal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen bruker mer bensin, og går dårligere enn den skal gjøre. Blanding og tenning er langt fra optimalt, og i lengden vil trolig kat kunne ta skade av det. Dette er dog ikke noe jeg vet sikkert, men anbefaler deg å ikke kjøre for lenge med det iaffal.

 

Hei. Du nevnte her at Kat kunne ta skade av å kjøre i nødmodus for lenge. Min bil har kjørt i nødmodus en god stund fordi jeg ikke visste det rett å slett hehe.

 

Men hvordan merker man at katèn er gåen? Hva skjer da liksom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uforbrent bensin tar visst livet av kat'en. Det som da skjer er at den ikke greier å rense eksosen, og utslippene øker. I tillegg vil du få feilmld om du har såpass ny bil at du har lambda både før og etter kat.

 

Må til slutt legge til at dette er slikt jeg har lest, jeg er ingen ekspert på kat. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Kanskje litt OT men., Nødmodus. Hvordan definere det? Er det bare med turbolading en opplever dette??

Bakgrunn for spørsmålet er sjølopplevde problemer med min AAN (2.2T).

Da jeg kjøpte bilen gikk den dårlig, lada 0,3(1,3 på måler), men gikk jo reint og greit.. Skifta magnetventil etter tips og hjelp fra brukerene her og D gjorde susen! Trodde DA at bilen gikk i nødmodus med defekt magnetventil.(på bakgrunn av all info jeg hadde lest meg til)

Opplevde ei tid senere å overskride max tilatt ladetrykk (1,5) Motor/ECU kutta da tvert, kjørte jeg "veldig pent" etterpå gikk bilen greit, men så fort trykket kom opp i 0,4 var det tverrkutt. Dette er for meg NÅ i ettertid det jeg definerer som nødmodus.

TROR jeg har rett.?? Og da er det i tilfelle mange som "tror/antar" osv. iforb m nødmodus...

-GeirJ-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får gult lys i displayet mitt og mener det er nødmodus. (gjelder min bil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en hjerne går i nødmodus skyldes det at den tror at motoren har en feil som kan skade den. Da justeres tenning ned, den gir mer bensin for å kjøle og ladetrykket går ned. De fleste biler går da som et dass. :)

 

Det varierer fra bil til bil hvor lenge dette varer. På en tdi jeg hadde engang virket den som den skulle bare jeg slo av og på tenningen, på andre biler blir den lagret slik at du må fjerne den med feks Vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.