#26 Skrevet November 29, 2005 Dersom du skal bytte skiver må du bytte klosser for at de skal slite seg til sammen. Siden klossene dine sliter seg skeivt, vil jeg seriøst anbefale deg å undersøke gliderne dine. De bruker å ruste fast, og koster 1300 ny på 80 iaffal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 29, 2005 De glidepinnene kan som regel smøres opp igjen så det pleier ikke være noe problem. I grunn burde man smøre disse opp hver gang man bytter klosser for å sikre at disse glir lett. Sparer penger på det over tid da klossene blir mye senere slitt og at man har bedre bremser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 29, 2005 Lønner det seg å bytte alle 8 klossene eller bare de som er slitt siden resten har MYE belegg igjen? Et sett med klosser inneholder alle klossene til begge sider foran, selges vel kun komplett. Så jeg ville anbefalt å bytte alt, for å få det likt. Behold heller de som ikke er slitt i reserve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 29, 2005 Klossene støver ikke mindre enn orginalklossene, men støvet setter seg ikke like godt og vaskes lettere bort. Edit; Kan og nevne at Bilsport kjørte en test på forskjellige klosser engang.. De orginale gav bra bitt, men slet med fading pga temperatur på bane. EBC gav samme bremselengde som de orginale, men tålte tempen lengre over tid. Uorginale kjøpt på Biltema begynte å brenne... Samme erfaring som meg. Jeg gikk over til Green Stuff på A6-en i sommer. Da hadde jeg kjørt noen få runder på Våler med originale klosser først. Funket greit i tre-fire svinger, før de fadet bort og bremseeffekten var svært dårlig. På Rudskogen hadde jeg Greenstuff, og kunne kjøre 5-6 runder med harde nedbremsinger før det fadet. Min erfaring er at friksjonen er marginalt bedre enn originalt, men de tåler betydelig mer varme før de gir seg. Ang. støvet så støver de ihvertfall ikke mindre, og jeg synes heller ikke støvet er spesielt mye letter å vaske av felgene. Skal du bruke bilen på bane, ville jeg valgt noe annet enn originalt. Hvis ikke fungerer originale helt fint. Neste gang jeg skal bytte klosser, går jeg over på Ferodo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 29, 2005 Vær obs på at hvis klossene var av et billigmerke kan det hende at belegget har løsnet fra metallet og falt av rett og slett. Og jeg sier det igjen, IKKE kjøp Greenstuff til en så tung bil, importøren sier selv at de bare er beregnet for biler opp til 1200kg, derfor har så mange erfart at de blir fort slitt ut. Jeg har kjørt på turbogroove og red stuff i snart et år no og er kjempefornøyd, funker helt greit til vanlig kjøring og skrubber merkbart bedre når de blir skikkelig varme,er helt rart hvor mye råere bremsevirkningen blir når de er varmet opp, har enda ikke møtt "veggen" så hvet ikke hvorti de gir seg, men kjører du ikke på bane finner du nok aldri ut av det du heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 4, 2005 Frank. PM kassa de er full. Hadde du giddi og gitt lyd ifra deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 5, 2005 Vær obs på at hvis klossene var av et billigmerke kan det hende at belegget har løsnet fra metallet og falt av rett og slett.QUOTE] Regner med at det var det som hadde skjedd ja. 2 klosser var ubetydelig slitt 1 var 1/2 slitt og den siste var borte. Kjøpte ikke green for de som lurer men var på Romnes og fikk 4 nye til 215kr + moms. Vil rette en stor takk til Frank Andre Rui som brukte søndags kvelden sin på å hjelpe meg selv om han var svimmel og fyllesyk:rolleye: Så nå er alt tipp topp i bilen igjen: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 5, 2005 Noen som har lyst på en svart jobb: klø : Jeg bytter ikke dette selv:rolleye: Greit at green gir mere varmegang men hvordan er levetiden på disse og støving iforhold til orginale? Klosser kan du kjøpe f.eks på mekonomen, men det er billigcrap som lett tar fyr , eller kjøpe kjempedyrt standard på møller eller ringe til Be4you i Oslo som er hovedgross på EBC i Norge. Kjøp Redstuff, den nye typen er fin til normal bruk også samt at den tåler en tur på banen om du skulle ønske det. Be gjerne om å få litt rabatt, jeg fikk ca 25% etter litt masing hils fra meg den masete trønderen og si du SKAL ha billibillipris, hehe Å bytte de klossene MEGET enkelt foran, dette gjør du selv!!! Bake trenger du kanskje en skrutvingesak for å få på calipere etter byttet. Men kall deg en S-bil eier og skru litt selv da mann!?! Du er vel mann? Lykke til... Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 5, 2005 Jeg kjøpte "noe" fra Mekonomen. Var billig og bremser bra (samme som orginal), men det støver mer enn orginal. Husker ikke merket, men det var produsert i Sverige. Kjører på Mekonomen klosser jeg og. kosta vel 600 elns og de fungerer helt topp. Men ang forskjellig slitte klosser så har ingen av de 4 settene med klosser jeg har byttet mens jeg har hatt bilen vært mer slitt på ene enn andre siden.. Smør gliderne!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 5, 2005 Klosser kan du kjøpe f.eks på mekonomen, men det er billigcrap som lett tar fyr , Har kjørt på bane med originale og Mekonomen klosser, kan ikke si den ene er bedre eller dårligere enn den andre og fyr tar de i allefall ikke:) EBC kan dere tørke dere der dere er høyest når dere plukker blåbær med! crappy shit som holder 4 dager hvis man ikke bruker bilen: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Desember 5, 2005 Hvis dere leser så HAR jeg allerede kjøpt. Nederste glideren på begge sider satt fast og er smørt opp. var også ett sant helvete å presse tilbake stempelet så vi måtte ta av hele kaliperen og sette den i skrustikka for å presse den tilbake. Men etter mye banning ble alt helt fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...