Anbefalte innlegg

Lurer på hvilke felg-merker som er kjent for god kvalitet og hvilke som er mindre bra. Noen som har innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hvilke felg-merker som er kjent for god kvalitet og hvilke som er mindre bra. Noen som har innspill?

Har ikke hatt så mange ulike felgmerker, men min erfaring er:

Felger med god kvalitet:

-OZ

-BBS

Felger med ok kvalitet:

-RH

-ATS

-ABT

Ellers har jo designet også litt å si om en felg er sterk eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste originalfelgene er også av veldig god kvalitet. Kan nevne at de gammle S4 felgene mine som var 10-15 år gammle ikke var blitt urunde i det hele på den tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt så mange ulike felgmerker, men min erfaring er:

Felger med god kvalitet:

-OZ

-BBS

Felger med ok kvalitet:

-RH

-ATS

-ABT

Ellers har jo designet også litt å si om en felg er sterk eller ikke.

Enig i det....

Har hatt OZ de siste årene og er stor fornøyd med det valget, kansje litt dyre, men det tas igjenn i knuste billigfelger.

Kjøpte Alessio for 7-8 år siden, 2 av de holdt i 14 dager :)

Når du kjøper felgpakker hos "billig" firmaer får du som regel billige dekk og felger.

Kjører nå 18" RH felger til vinterfelger og er storfornøyd med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i det....

Har hatt OZ de siste årene og er stor fornøyd med det valget, kansje litt dyre, men det tas igjenn i knuste billigfelger.

Kjøpte Alessio for 7-8 år siden, 2 av de holdt i 14 dager :)

Når du kjøper felgpakker hos "billig" firmaer får du som regel billige dekk og felger.

Kjører nå 18" RH felger til vinterfelger og er storfornøyd med det.

Det er stor forskjell på O.Z / BBS og billig merkene både når det gjelder hvor lett de blir skjeve, og også hvor mye salt/felgrens lakken tåler. Skiller også mye på finish og utseende som regel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er kjempe fornøyd med OZ felgene mine, kjører mye på dårlig vei og felgene er fortsatt "runde"

Prøvde Rial felger på gamle bilen, disse ble firekanta etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel her som med så mye annet, you get what you pay for...

Felgpakker med 17/18" til 7-9k har nok ikke samme finish og kvaliet som felger til en litt dyrere penge...

Kjøpte none billige felger til opelen min i sommer, så det med en gang at de ikke var 100% finishmessig, spesielt i overgangen mellom eikene og felgbanen eller hva det nå heter...

Til einseren min satser jeg på noe skikkelige greier :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også gå god for OZ felgene! Topp kvalitet: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også gå god for OZ felgene! Topp kvalitet: rock :

Slenger meg på og kan skryte villt av OZ felgene. I tillegg til å være rette og sterke, så er de også lette. OZ Opera 9,5x20 er f.eks lettere enn RH topline 9,5x18 og med samme design og 2 tommer større felg sier vel det litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enormt fornøyd med compomotive felgene mine... Men er vel kanskje ikke den typen felger man er ute etter her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enormt fornøyd med compomotive felgene mine... Men er vel kanskje ikke den typen felger man er ute etter her...

Skulle gjerne hatt compomotive jeg, men er ikke de fryktelig dyre i 18" da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det og Speedline er vell noe av det bedre mann får eller???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har noen erfaring med nyere Zender-felger her også eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet noe om italia racing felger? legger med et bilde av dem, er det sånn audi nuvolari felgene ser ut?

007.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kosei er veldig bra merke det og, broren min kjørte 2 år med det uten å måtte balansere en eneste gang.

volvo v40 001.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager Kamei felger også?

Trodde det hette Kosei jeg da...hehe: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager Kamei felger også?

hehe, sorry. kosei heter det ;) *endrer*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde MAS Italy felger på gamlebilene ( ja, felgene tok jeg vare på ) og de har tålt MYE juling.. Var noe av de retteste felgene de hadde sett da jeg kjøpte de brukt og la om dekk for 4 år siden. Han som la om var helt sikker på at de måtte være nye.

Vet ikke hvordan kvaliteten er på de kontra O.Z, BBS osv, men de var som sagt solide og gode felger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager Kamei felger også?

Joda, Kamei lager felger de også. Stusset da jeg leste dette selv så jeg søkte litt. De lager en RS4 lignende sak i krom.

wheel_type_d.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet noe om italia racing felger? legger med et bilde av dem, er det sånn audi nuvolari felgene ser ut?

MTM lager også en lignende felg. "Bimoto" eller noe sånt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde MAS Italy felger på gamlebilene ( ja, felgene tok jeg vare på ) og de har tålt MYE juling.. Var noe av de retteste felgene de hadde sett da jeg kjøpte de brukt og la om dekk for 4 år siden. Han som la om var helt sikker på at de måtte være nye.

Vet ikke hvordan kvaliteten er på de kontra O.Z, BBS osv, men de var som sagt solide og gode felger

Jepp.. Mine Mas Sagitta 19" har fått en god del karamell, men holder sykt bra. Flere ganger har jeg vært sikker på at de skulle gå hen, men like rund og fin.

(og ja, det er de jeg har til salgs............: vinke : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sagitta er de samme jeg hadde, da med 225/35 profil, så det var ikke så altfor mye gummi som tok imot julingen heller, de fikk prøvd seg på både hull, asfaltskjøter og ett ublidt møte med ett tre, da ble kanten noe skjev, men felgene var fullt brukelige og jeg brukte de fortsatt to sesonger etter det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MTM lager også en lignende felg. "Bimoto" eller noe sånt

Jeg har noen gamle MTM-felger på min. Eller rettere sagt, det er vel Antera som har lagd dem (står også på felgen). Disse er vel fra 1996-97 kan jeg tenke meg.

8,5x18 er de ihvertfall. Virkelig solide hjul. Like runde og fine, tross mye juling. De er steinharde. Trodde nesten ikke at det gikk ann.....: eek :

Har også eid noen OZ-felger. 3-delte 8,5/10x18 "Steinmetz-competition" (kun Opel-boltsirkel). Kan ikke si jeg var like fornøyd med disse (teknisk). Utviklet seg til å bli ganske kraftig høydekast i den ene bakfelgen. Flasset også i klarlakken på felgkanten. Mulig dette var på grunn av at OZ ikke har lagd så mange av disse felgene. Men en råttent tøff felg : rock : . Min erfaring altså.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har TSW Rib 19*8 sommer og er meget fornøyd med de :) Har hørt at TSW visstnok skal være sterke i større dimensjoner, og for meg virker det som om det kan stemme!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.