HJELP: Vibrasjoner i bil etter motorbytte

Anbefalte innlegg

Jeg har nå byttet motor i bilen min. Fra en 10v NG motor til en 20v 3B motor.

Det som er problemet er at det er endel vibrasjoner i bilen, men ikke i rattet. Disse vibrasjonene blir noe sterkere ved sving mot venster, og ved den minste antydning til sving mot høyre blir de helt borte.

Vibrasjonene blir også noe svakere om jeg trykker inn clutchen.

Bilen er helt lik som den var, eneste om er byttet er svinghjul(org 3b enkelmasse) clutch og motor. Har samme girkasse, travers osv. Jeg har også sjekket hjullagerene og dette er også meget bra.

Vibrasjonene er ikke turtallsavhenging men de er hastighetsavhenging.

Dette er jæ... frustrerende. Kan noen hjelpe meg?:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan hende den ikke får nok bensin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er det nok garantert ikke... er liksom ikke sånn vibrasjon....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnen til at det ikke kan være bensin er jo fordi det er hastighetsavhening, og ikke turtallsavhenging

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare en vill ide! men kan det være bunnpanne mot travers, downpipe mot styrestag kan jo og være. er jo mulig at hjulstøy forlander seg til motor eller eksosanlegg for så å forplante seg videre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på den med bunnpanne mot travers selv... fikk et tips på at jeg skulle legge mellom 8mm lastebil skvettlapp på motorfestene for å heve motoren noe. Hvis jeg sammenlikner med bilen som står vedsiden av meg der jeg skrur(bilen er en orginal s2) så er det vesentlig bedre klaring.

Kan jo skje at ved sving mot venstre så krenger motoren litt feil, som gjør at vibrasjonen blir kraftigere...

Eller er jeg helt på jordet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo lett for deg å sjekke ved å heise opp bilen for deretter å svinge mens du sjekker under;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo lett for deg å sjekke ved å heise opp bilen for deretter å svinge mens du sjekker under;)

 

Det er gjort... ;)

 

Men vanskelig å se. så jeg skal prøve å legge mellom noen skiver på traversen. å bygge den litt ned...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

styrestag mot eksos kan og være et tips ettersom det det er avhengig av hvilken side du svinger.

 

jeg har selv typ89 med 3b motor, og der "chimsa" jeg opp motoren med noen tykke skiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg nok det er motoren... Har nemlig sjekket alle stag osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.