Anbefalte innlegg

Har nettopp skiftet plugger på bilen og når går den som ett skudd. Det jeg lurer på er om veldig fuktig vær har noen innvirkning på hvordan bilen går.

For noe uker siden bøttet det ned og var masse fuktighet i lufte og da virket den nesten litt lat. Dette ble selvfølgelig bedre med nye plugger, men det ble samtidig "tørt" og kaldere i været også. Kan væromslaget også virke inn på hvor sprek bilen er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min rs2 gikk merkbart bedre når det var fuktig ute.

Fuktigheten gjør to ting, den kjøler ned intercoolern så man får kaldere luft og dermed mere luft som gir mere effekt. Når fuktigheten kommer inn i sylyndern vil den også skape mere turbulens der som blander luft og bensin bedre, samt at trykket i sylynder blir høyere (vann komprimeres ikke like mye som luft)

 

På rs2`en så blir ikke effekt økningen like stor som den kunne blitt da det er luftmasse måler og innsugstempratur måler som prøver å justerer ned effekten til det den skal være. (har jeg hørt/lest)

 

Man kan ved å sette vanninsprøytning kunne få effektøkning på opptil 15%

så både fuktighet og kulde er possitivt, så bilen din burde gått bedre og ikke dårligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket med en autofil kollega. Kom frem til at dette var mens bilen var kald. Dvs før turboen hadde blitt varm. Bilen står ute og hadde stått i ett par dager i massivt regnvær. Det er i orden nå så det kan seff har vært pluggene som var synderen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.