#1 Skrevet November 16, 2005 Jeg vurderer å kjøpe en bil som står "sørpå" -for å ta den opp til Nord-Norge. -På denne bilen står det piggfrie Bridgestone Blizzak WS50 (ikke plus-dekket men fjorårets -nesten ikke kjørt på) Lest litt rundt på dekktester og sånn, men vil ha erfaringer fra folk som har kjørt på dette dekket. I følge Motor er dette dekket bra mtp støy, og bra på våt og tørr vei. -Men dårlig på is og snø (det er det mye av her.....) Er det noen som har motforestillinger til dette? dimensjonen er forøvrig 235/45/17 -og de står på en Audi S6. Takknemmelig for erfaringer fra dere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2005 Jeg vurderer å kjøpe en bil som står "sørpå" -for å ta den opp til Nord-Norge. -På denne bilen står det piggfrie Bridgestone Blizzak WS50 (ikke plus-dekket men fjorårets -nesten ikke kjørt på)Lest litt rundt på dekktester og sånn, men vil ha erfaringer fra folk som har kjørt på dette dekket. I følge Motor er dette dekket bra mtp støy, og bra på våt og tørr vei. -Men dårlig på is og snø (det er det mye av her.....) Er det noen som har motforestillinger til dette? dimensjonen er forøvrig 235/45/17 -og de står på en Audi S6. Takknemmelig for erfaringer fra dere. Pappa har kjørt på blizzak lenge.. Husker ikke hva det het det han hadde på den forrige, men det er nok det du nevner her.. Det fungerte da iallefall bra på alle typer underlag.. Han er iallefall VELDIG fornøyd med det.. Var vel en orginal-dim som 185/65 eller noe han hadde, så kan hende 235 har litt annerledes egenskaper, men alt i alt er han iallefall storfornøyd med blizzak.. Kjørt på det i 5 år eller noe tipper jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2005 Ville ikke hatt noen betenkeligheter med dette. Gode dekk som funker greit "allround", ikke spesielt dårlige på noe som helst, bare jevnt over helt greit.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2005 Kult, takk for svar! Har ikke hørt så mye om dette dekket, men regner med at det ordner seg. 17" vinterdekk er DYRT... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2005 Jeg var ute å testet Nokian Hakkapelita RSi 225x55-17" i kveld på glatten. Utrolig bra grep!! Men de var litt dyre, ellers ser jeg at f.eks. Nankang SV-1 kommer bra ut i diverse tester. Dette er jo et litt billigere dekk, Men vet ikke hvordan det er i x-antall minusgrader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 17, 2005 Jeg var ute å testet Nokian Hakkapelita RSi 225x55-17" i kveld på glatten. Utrolig bra grep!! Men de var litt dyre, ellers ser jeg at f.eks. Nankang SV-1 kommer bra ut i diverse tester. Dette er jo et litt billigere dekk, Men vet ikke hvordan det er i x-antall minusgrader. Hakka RSi er et rått dekk.. -Hadde jeg skulle KJØPT dekk, hadde det blitt Hakka rsi eller Hakka 4. -Men saken her, er at dekkene nå engang står på bilen jeg vurderer å kjøpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...