Boblelyd i kjerra vår.?? Hva er det?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så har jeg nettopp begynt å høre en boblelyd under bilen, og den forsvinner når jeg slår av bilen.. Har måtte kjøre uten motordekselet under motoren i tykk slafsesnø, men kan ikke tru at det har noe med saken å gjøre. Hører denne lyden på høyre siden av bilen..

 

Kan det være en eksoslekkasje?? Vet det er liten lekasje i skjøten fra DP til Katt, men kan ikke tro at det er den som lager en sånn kraftig lyd.. Syns vel og merke at jeg har fått litt mer brumming i bilen, men det er kansje bare meg..

 

Legger ved en liten snutt hvor dere kan høre lyden.. Får håpe den funker..

Klipp(15).3gp.zip

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er noe som klakker.

Hvis det er kun under bilen ville jeg prøvd å sette eksosanlegget i klem og hørt om det blei værre eller bedre.

 

Høres for meg ut som om det er eksosen som klakker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden kommer under ifra og sånn ca rundt der ved katten.. Men det er ikke alltid denne lyden kommer.. Testet idag og da var det ikke noe lyd der etter at jeg kom hjem, men lot den putre litt på tomgang og gassa litt og så kom den lyden. Gasset litt til og så forsvant den.

 

Testa jo å ruse bilen fort opp og så slippe gassen og fy faen for et smell som kom i potta.. :) pluss at den blafrer veldig mye. Får den for mye bensin da eller er dette "normalt"?

 

Den svake tikkelyden som du kan såvidt høre kommer fra motoren.. Men den boblinga høres nesten ut som når du heller colaen ut av flaska, men bare litt mer forsterket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! et lite tips er å sjekke om det kommer fra avluftingen på kullfilteret som ligger rett bak høyre forhjul. Hadde samme lyden i min A4 1,8T, å dette oppsto

som regel ved mildt/slafse vær. Det kom da i fra avluftingen til kullfilteret, Om du tar en rask titt under biln finner du en denne sorte plastslangen ganske fort, kom ganske mye trykk ut av min. Å det var det som lagde "boblelyden"

irriterende var det ja : eek : Håper du finner ut av det.

Mvh Daniel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testa jo å ruse bilen fort opp og så slippe gassen og fy faen for et smell som kom i potta.. :) pluss at den blafrer veldig mye. Får den for mye bensin da eller er dette "normalt"?

 

Dette kan minne meg om da innmaten i katalysatoren min ble småbiter og tettet røret ut fra kat'n. Skjøt litt, brummet litt mer og gikk litt dårligere.

 

Den lyden er egentlig ikke helt lik, men den forandret seg etter hvert som det tettet seg, så det er vel mulig at det kan være det. Men på en såpass ny bil burde vel lambasonden(e) finne ut om det er tett kat, eller: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! et lite tips er å sjekke om det kommer fra avluftingen på kullfilteret som ligger rett bak høyre forhjul. Hadde samme lyden i min A4 1,8T, å dette oppsto

som regel ved mildt/slafse vær. Det kom da i fra avluftingen til kullfilteret, Om du tar en rask titt under biln finner du en denne sorte plastslangen ganske fort, kom ganske mye trykk ut av min. Å det var det som lagde "boblelyden"

irriterende var det ja : eek : Håper du finner ut av det.

Mvh Daniel

 

 

Oki.. Får prøve å få tørka opp garasjen så ska jeg legge meg under å få sjekket om det kan være den.. Men visst det er den, er det da normalt at den skal boble sånn??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan minne meg om da innmaten i katalysatoren min ble småbiter og tettet røret ut fra kat'n. Skjøt litt, brummet litt mer og gikk litt dårligere.

 

Den lyden er egentlig ikke helt lik, men den forandret seg etter hvert som det tettet seg, så det er vel mulig at det kan være det. Men på en såpass ny bil burde vel lambasonden(e) finne ut om det er tett kat, eller: klø :

 

Håper da virkelig ikke at den nye sportskatten min har tatt kvelden da.. : bh :

Er det stor sjangs for at de kan ryke når jeg får sånn kraftig ettertenning?

Men lyden kommer jo mistenkelig uut fra det området hvor katten ligger, men også nært den slangen til avluftningen for kullfilteret.

 

Får da å jekke opp bilen mens den står å putrer så får jeg prøve å høre etter om det kan være katten.. Er vel ikke noe garanti på slikt visst den er gåen? Har jo kjøpt et komplett kitt av den forhandleren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sportskatter er jo bygd opp på en annen måte en de originale keramiske kattene. Er vel metalisk innmat i sportskatene, og vil nå tro at denne ikke ryker så lett. Så vil nok egentlig holde en knapp på at det kan være det med avluftningen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å sjekket idag og det var avluftingen som bråkte så fælt.. Hva er grunnen til at det begynner å lage sånne boblelyder der, og som ikke er der bestandig? Noen som har en mening.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.