Tekniske spørsmål om Passat GT G60

Anbefalte innlegg

Kjenner en veldig sterk bensinlukt når bilen står og går på tomgang, f.eks. når jeg stopper i et kryss eller noe slikt.

Spesielt kraftig på høyre side av bilen og det kjennes ut som om den er mer markant foran enn bak.

 

Antar det skyldes en lekkasje, men det kan jo også være lufting eller noe slikt kanskje?

 

Det er også veldig mye eksos i forhold til andre biler jeg har hatt. Fargen og slikt er som all annen eksos, det er bare så veldig mye av den...

 

Nevner for ordens skyld at bilen er EU-godkjent relativt nylig...vet ikke hvor nøye de er på utslipp og slikt...

 

Tips mottas med stor takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er bensinforbruket?

 

De har en tendens til å lukte bensins hvis Co-pot er i ferd med å bli dårlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er bensinforbruket?

 

De har en tendens til å lukte bensins hvis Co-pot er i ferd med å bli dårlig

 

Når jeg hentet den i Oslo så lå den litt under 0.8 på hjemveien. På kjøringen her hjemme ligger den på rundt literen på mila.

 

Det er kanskje dette potmeteret som er diskutert før på forumet?

Regner meg at det finnes litt feilsøkingsinfo om dette...tusen takk for tipset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk forresten også ladespenningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinlukta du kjenner kommer av en lange som går fra fuelrail og til en eller annen bryter. Se på "førersiden" av fuelrail, der er en stuss og en slange som går opp til en føler. Den slangen lekker hos deg, setter en tier på det!

 

Ellers skal nok bilen ryke en del nå når det er litt kaldt, og bilen er kald. Min ryker som juling på kald motor, for så ikke sette spor når det er varme i motor og bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk...da har jeg litt å stelle med i kveld også... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du, når du kjøper den slangen ny, ikke kjøp no stålomspunnen eller tilsvarende! Har vært borti en slik som eksploderte, og det var mindre kult!!!

 

Finn en forsterka sak.

 

Ikveld? Det tar deg to min å kikke om det er problemet (noe jeg tror det er) også prøve tighte til slangeklemmene og se om det hjelper. Så kan du heller bytte den etterhvert om det fortsatt lukter bensin.

 

Det er ett annet alternativ til lukta, og det alternativet så du på min bil på Froland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du, når du kjøper den slangen ny, ikke kjøp no stålomspunnen eller tilsvarende! Har vært borti en slik som eksploderte, og det var mindre kult!!!

 

Finn en forsterka sak.

 

Ikveld? Det tar deg to min å kikke om det er problemet (noe jeg tror det er) også prøve tighte til slangeklemmene og se om det hjelper. Så kan du heller bytte den etterhvert om det fortsatt lukter bensin.

 

Det er ett annet alternativ til lukta, og det alternativet så du på min bil på Froland.

 

Ja men du vet det Arne...at noen av oss er på jobb om dagen...ikke alle som kan ligge å slenge på sofaen... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinlukta du kjenner kommer av en lange som går fra fuelrail og til en eller annen bryter. Se på "førersiden" av fuelrail, der er en stuss og en slange som går opp til en føler. Den slangen lekker hos deg, setter en tier på det!

 

Ellers skal nok bilen ryke en del nå når det er litt kaldt, og bilen er kald. Min ryker som juling på kald motor, for så ikke sette spor når det er varme i motor og bil.

 

Fant en liten lekkasje i enden av fuelrailen, men det var på høyre side...regner med at det er den samme det er snakk om. Sitter en liten føler der også i hvert fall.

Hvis jeg legger den ene ledningen som går inn på føleren til jord så starter viften... : eek : ...ja, jeg skvatt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er bensinforbruket?

 

De har en tendens til å lukte bensins hvis Co-pot er i ferd med å bli dårlig

 

Er det dette potmeteret som sitter på en liten slangestubb før gasspjeldet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hva disse kontaktene er til?

DCP_4233.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Welkommen til VAG COM,PRE VAG COM!

 

Der kan du, om du er heldig lese feilmeldinger på den store nyvinningen ABS.

 

Om Ditt ABS anlegg skulle få en funksjonsfeil, kan den Halvmillion kroners VAG COM boksen lese kodene rett utav disse kontakter!

 

Gratulerer med ett Teknisk mirakel!!

 

Co pot sitter på ett plastrør som smyger seg opp fra IC.

 

Bensinlekkasjen var da altså ikke på den siden regulatoren var på, men på motsatt side?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehh...regulator?

 

Det sitter en liten dingseboms helt i enden på høyre side...ligner mest på en vakuumklokke ala de som sitter på fordelerene...men spør ikke meg hva det er... :o

 

Er jo helt fersk med G60 så dere får bære over med meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensintrykksregulator. Ern gullfarga dings med slanger på og bosch delenr!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter som sagt på høyre side...en tykk slange inn på ene siden og en tynn på andre siden.

 

Ser at det er et eller annet på andre siden av motoren også, men den kommer jeg ikke til...er jo litt slanger og slikt oppi her...

 

Bildet viser den slange som var litt dårlig i enden...og du ser vel også føleren som sitter der.

DCP_4236.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha!

 

Metalklompen med alle slangene på er bensintrykksregulatoren. Se på motsatt side av fuelrailen, altså motsatt side av regulatoren. Der går det ut en enkel slange fra en "tutt" på railen. Den slangen går opp til en bryter, skrudd fast mot innsuget. Den slangen er det som lekker som oftes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det ble tett nå...

 

Nå er det bare å få et nytt luftfilter...det som satt oppi der så ikke ut...

 

Noen grunn til at jeg IKKE bør velge f.eks. K&N innsatsfilter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg ett konfilter, hører du laderen puster litt mer fritt, og får litt morsom lyd i bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det ble tett nå...

 

Nå er det bare å få et nytt luftfilter...det som satt oppi der så ikke ut...

 

Noen grunn til at jeg IKKE bør velge f.eks. K&N innsatsfilter?

K&N og Jetex funker fint i orginal boks. Orginalboksen på G60 er meget bra fra et effektsynspunkt. Konfilter gir ikke mer effekt med mindre du går for dobble, dvs ett på hver side.

 

Er faktisk ikke mange luftfilter som er større enn det som er orginalt på G60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K&N og Jetex funker fint i orginal boks. Orginalboksen på G60 er meget bra fra et effektsynspunkt. Konfilter gir ikke mer effekt med mindre du går for dobble, dvs ett på hver side.

 

Er faktisk ikke mange luftfilter som er større enn det som er orginalt på G60

 

Kom plutselig til å tenke på at jeg har liggende et konfilter som var tiltenkt Golf'en...skal se om det passer.

 

Hvis ikke går jeg for innsats tenker jeg.

 

Nok en gang, tusen takk for hjelpen begge to.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg legger den ene ledningen som går inn på føleren til jord så starter viften... : eek : ...ja, jeg skvatt....

100 grader switchen... Den starter vifta når det blir varmt i toppen... :) Og det var vel du...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100 grader switchen... Den starter vifta når det blir varmt i toppen... :) Og det var vel du...?

 

Ikke så veldig, men tydeligvis nok... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom plutselig til å tenke på at jeg har liggende et konfilter som var tiltenkt Golf'en...skal se om det passer.

 

Hvis ikke går jeg for innsats tenker jeg.

 

Nok en gang, tusen takk for hjelpen begge to.

 

Bare pass på at du ikke bruker skumgummifilter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville anbefalt deg å bruke innstatsfilter jeg men.. det går et rør fra luftfilter-boksen og bort til grenrøret, og det er bedre for motoren å få den varme lufta fra eksosen inn i luft-filteret når motoren er kald. Da blir motoren fortere varm og forbruk og slitasje blir mindre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville anbefalt deg å bruke innstatsfilter jeg men.. det går et rør fra luftfilter-boksen og bort til grenrøret, og det er bedre for motoren å få den varme lufta fra eksosen inn i luft-filteret når motoren er kald. Da blir motoren fortere varm og forbruk og slitasje blir mindre..

 

Nope, ikke noe slikt rør på denne bilen...uttaket i luftfilterboksen er der, men det er blokkert...eller mer riktig, ikke åpnet etter at boksen er støpt.

 

Så på filteret i går og det var såpass dårlig at jeg kjøpte nytt i dag. K&N innsats fra Terje og Jan på Autopower : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.