#26 Skrevet Mars 19, 2006 Henter opp denne igjen jeg siden det gjelder samme bilen. Motoren bruker litt olje og jeg tok ut pluggene for å sjekke hvordan det stod til. Alle 4 så stort sett like ut og hvis jeg husker min motorlære korrekt ser det ut til at jeg har slitte ventiltetninger. Noen som kan bekrefte hukommelsen min? Noen som vet hvilke plugger som skal brukes på G-60? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 19, 2006 W6DP0 og kun det med mindre den er meget hardt trimmet, da kan du gå for W5DP0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 19, 2006 Jeg har litt problemer med kompresjonen i Pasasten og trenger litt hjelp. Kompresjonstrykket er 9.65 bar på sylinder 1, 2 og 3. På sylinder 4 er det 8.27. Dette blir da en forskjell på 1.38 bar og det er vel mye synes jeg. Autohidden sier at kompresjonstrykket skal være 8-12 bar. Noen som vet hvor mye det skal være? Forskjellen i trykk regner jeg med kommer av lekkasje i ventilene på sylinder 4 og toppen skal derfor av...godt jeg har ferie nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 19, 2006 forskjell i trykk mellom sylinderne kan være maks 3 bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 19, 2006 forskjell i trykk mellom sylinderne kan være maks 3 bar Det hørtes mye ut synes jeg...sikker? Jeg har funnet et par plasser på nettet som sier maks. 0.7 bar i forskjell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 19, 2006 forskjell i trykk mellom sylinderne kan være maks 3 bar Er slik på min og...maks 3 mellom laveste og høyeste verdi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 19, 2006 Synes bare det hørtes me ut med 30% forskjell...men da stemmer det vel da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 19, 2006 Da har jeg kanskje funnet årsaken både til bensinlukt, litt dårlig gange og lavere kompresjon...alle gode ting er jo tre... Begynte demonteringen for å ta av toppen og når jeg hadde løsnet fuelrailen og skulle vippe den av så fulgte 2 av dysene med...slik skal det vel ikke være? Får prøve å skaffe nye o-ringe i morgen og se om ikke det hjelper. Er det greit å få dysene på plass igjen uten å ta av toppen eller innsuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 19, 2006 En ting til...hva gjør "357 919 081 - Trykkbryter for drivstoff 1.2 bar" og hvordan kan den testes? Bryteren sitter på høyre side sett forfra festet i en brakett på spjeldhuset. Det går en slange går mellom denne og fuelrailen i tillegg til den elektriske tilkoblingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 19, 2006 Den slangen mellom den trykkbryteren og railen kan du bytte med en gang du holder på. Den ryker fortere enn bare det! Byttet den to ganger på min corrado, og merka den var løen pga bensinlukt i kupeen. Du kommer til både dyser og rail uten å måtte ta av innsug. Byttet oringer på alle dysene mine og fuelrailen i januar etter vi fant bensinlekkasjen på glattkjøringstreffet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 20, 2006 Den slangen mellom den trykkbryteren og railen kan du bytte med en gang du holder på. Den ryker fortere enn bare det! Byttet den to ganger på min corrado, og merka den var løen pga bensinlukt i kupeen. Du kommer til både dyser og rail uten å måtte ta av innsug. Byttet oringer på alle dysene mine og fuelrailen i januar etter vi fant bensinlekkasjen på glattkjøringstreffet. Ypperlig...har bestilt o-ringer nå og håper problemet er borte etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 21, 2006 Noen som kan bekrefte tiltrekkingsmoment på topplokksboltene på PG-motor? Har funnet følgende: 1. trinn: 40 Nm 2. trinn: 60 Nm 3. trinn: 90 gr. 4. trinn: 90 gr. Skulle også gjerne hatt momentet på kamaksellagrene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juni 21, 2006 Noen som kan bekrefte tiltrekkingsmoment på topplokksboltene på PG-motor? Har funnet følgende: 1. trinn: 40 Nm 2. trinn: 60 Nm 3. trinn: 90 gr. 4. trinn: 90 gr. Skulle også gjerne hatt momentet på kamaksellagrene... Stemmer det kamaksel drev 80nm kamaksel lager 20nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juni 21, 2006 Takker og bukker Toppen er på plass igjen, nå er det bare noen D-momenter igjen for å få på eksospakninger og skrudd fast manifolden...gruer meg allerede... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juni 22, 2006 Siden jeg har hatt av toppen og dysene tenkte jeg at jeg ville teste dysene for å sjekke at de gir rikig mengde og et greit mønster. Noen som kan gi meg et tips eller to i riktig retning? Finner ikke noe på nettet eller i de bøkene jeg har... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...