størrelse på effektanlegg til s2

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg s2 for ikke så lenge siden. Forrige eier sa at det var 3" fra turbo og ut bak. Men da jeg skulle sjekke denne uka var det 3" downpipe og 2,5" fra der kattene sitter(skulle ha gjort:)) og bak. Det er i overkant av 300hk i bilen og jeg syns 2,5" blir i minste laget. Når jeg gir gass og drar ut gira kommer det en hvese lyd fra potta, akkurat som om at det er for trangt. Bør det byttes til noe større?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hveselyden er vel gjerne turboen din som lager..men for all del, skift til 3" hele veien!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,5 er ikke noe problem paa den effekten der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har planer om å trimme litt videre med rs2 ic og grenrør. Så for optimal effekt bør det kanskje byttes. Hva er det dere kjører med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 3" fra turbo på min S4. Remus-demper bakerst. Ingen katter her heller. Det skal vel mye til før 3" ikke er stort nok på 2.2T. Fredrik ved Grenland Bilmateriell som bygde eksosen mente at remus-demperen isåfall ville bli flaskehalsen, men ikke før 400+hk

Med 2,5" vil jeg tro det holder til ca. 400hk uten at jeg er helt sikker på dette. Produseres ikke så mye eksos på 2.2 liter slagvolum. Så om du ikke har planer om et skikkelig S-zwei beist er det vel ikke nødvendig og koste på større eksos enda ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørsmålet er om det blir noen merkbar effektøkning ved bytte fra 2,5" til 3"? Hvis det ikke er et must med noe større legger jeg heller pengene i noe annet snaks:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sveiset 3" fra turbo og bak på min tidligere i høst med racingpotte fra ferrita, og dette skal visst holde til 500 hk.

Faktisk ganske lavt lydnivå også, ikke noe værre enn det gamle orginale med scorpion bakpotte, utenom ved pådrag da.. :)

Merkeer en del forskjell på 3. og 4. gir, kjappere respons, samt mere drag høyere i turtallsregisteret.

Men nå sveiset jeg dette selv, så kostet meg ikke mer en 600 inkl potte og flenser fra ferrita og rør. fikk solgt deler av det gamle.. :)

Men anbefaler å ta deg god tid hvis du skal gjøre dette selv.. tar tid.

Mvh Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3" er oppskrytt ved så lav effekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser eksosanlegget ditt ut etter downpipe Magnus? Deler det seg i to slik som vanlig? Kanskje det er bedre med ett strakt rør, evt. med racekat. 3" er slett ikke for mye hvis du satser på over 300 hester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3" er oppskrytt ved så lav effekt.

Mulig det, men jeg merket forskjell ihvertfall, og skal man trimme mer seinere er det jo riktig ende å begynne i..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audun Hage: etter 3" downpipe deler det seg i 2 stk 2" rør som går til sammen til 2,5". er 2 lydempere.en under bilen og en bitte liten bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.