Tåkelys.. lyser dør hele tiden

Anbefalte innlegg

som så mange andre så har jeg tåkelys på bilen.. dette er av typen Hella DE-linser.. men over til det som er viktig nå

 

i det siste har den begynt å spise pærer. dette er dog bare på høyresiden av bilen.. alle ledninger ser bra ut og jeg har kobla riktig...

 

hadde de samme lyspærene i bruk daglig i nesten 11 måneder. men nå helt ut av det blå så har den starta og spise pærer..

 

kommer så langt at jeg setter i en ny pære.. så lyser lampa i 3 sek, så dør ene pæra igjen...

 

 

noen som har noen vise tips? kan det være releet som takker for seg?

 

 

Mvh

 

Dan Stamnes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ha målt med voltmeter først ihvertfall.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine Micro DE hadde dårlig kontakt på jordinga. Det var irr fra salt som hadde laget dårlig kontakt. Kun på ene lykta. Pussa rent, så virka det ei stund. Nå har jeg forsegla den gummihetta bak på lykta med silikon, og det har holdt seg vesentlig lenger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine Micro DE hadde dårlig kontakt på jordinga. Det var irr fra salt som hadde laget dårlig kontakt. Kun på ene lykta. Pussa rent, så virka det ei stund. Nå har jeg forsegla den gummihetta bak på lykta med silikon, og det har holdt seg vesentlig lenger..

 

 

høres ut som om dette kan være problemet.. ettersom den lampa som ryker er litt "hvit" inni.. det er ikke den andre, den er helt 100% kjemisk rein..

 

hva anbefales til å fjerne dette med?

 

 

vurderer ringkabelsko til jordinga egentlig.. denna "tappen" som jordinga skal sitte i er utrolig myk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er det samme ja. Jeg brukte vel et skrujern og smergelpapir mener jeg, men det går vel an å prøve med elektronikkrens også sikkert. Mulig det kan være en ide å prøve med ringkabelsko på jordinga. Det hjalp som sagt med et strøk silikon til å tette rundt gummikappa med. Hadde på strips i det sporet på kappa også slik at den ikke detter av. Vet ikke om det er nødvendig da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.