Anbefalte innlegg

I denne ukes 5th Gear testet de såkallet "superbensin", tror det er tilsvarende det bl.a. Shell kaller V-power her i Norge. Har som mange andre hatt null tro på dette, ble derfor litt overrasket over dynoresultatene som 5th Gear oppnådde. På en vanlig bil med liten motor var det null forskjell, men på Golf V GTI var det 5 hk i forskjell, mens på en Subaru Impreza STI var det hele 15 hk i forskjll bare på å bruke denne bensinen! Så kanskje V-power har mer for seg enn jeg har trodd :) (oktantallet var selvsagt det samme på vanlig og "superbensin")

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe tester å vise til, men jeg har faktisk litt tro på dette. Mye av grunnen er at alle dyser, kanaler, og fine ting i motoren blir fulle av avleiringer ved mye bykjøring, hvis du da bruker V-power eller en annen tilsettning som fjerner dette, vil du få en forbedring på ytelsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I denne ukes 5th Gear testet de såkallet "superbensin", tror det er tilsvarende det bl.a. Shell kaller V-power her i Norge. Har som mange andre hatt null tro på dette, ble derfor litt overrasket over dynoresultatene som 5th Gear oppnådde. På en vanlig bil med liten motor var det null forskjell, men på Golf V GTI var det 5 hk i forskjell, mens på en Subaru Impreza STI var det hele 15 hk i forskjll bare på å bruke denne bensinen! Så kanskje V-power har mer for seg enn jeg har trodd :) (oktantallet var selvsagt det samme på vanlig og "superbensin")

 

Tipper det er Optimax du mener, den har 99 oktan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Optimax var en av de ja, men såvidt jeg forsto 5th Gear var den samme oktan som de andre :confused: Dersom den har høyere oktan enn de andre som ble testet ser jeg ikke helt hva poenget var med testen da de ikke er helt nytt at en bil ofte går bedre med høyere oktan ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen "superbensin" i Norge for oss som KUN bruker 98oktan da? V-Power er vell 95oktan? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen "superbensin" i Norge for oss som KUN bruker 98oktan da? V-Power er vell 95oktan? : klø :

 

Ikke som jeg kjenner til, men det er mange som selger tilsvarende tilsettning som du kan bruke på alle typer bensin/diesel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Tyskland har de V-power med 100 oktan:)

 

I danmark økte toppfarten på den gamle a4'en min fra 210 til 220 når jeg gikk fra vanlig 95 til Hydro Texaco sin Nitro3000 bensin, hehe. Men det er sikkert bare tilfeldig tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen "superbensin" i Norge for oss som KUN bruker 98oktan da? V-Power er vell 95oktan? : klø :

 

I Norge får du kjøpt 100, 101,102,105,106,110,116 og 130 oktan. Statoil har de fleste og det samme har f.eks Sverre Kahrs. Selv kjører jeg lystgass og relativt lav komp og benytter en så lenge vanlig handelsbensin. Til neste år fyker kompen opp og dermed blir det ny vare på tanken.

 

Veldig interessant å følge med i debatten vedr E85 - Etanol. Blir denne å få kjøpt i Norge så kommer jeg til å prøve. Denne skal være veldig bankefast og i tillegg billig.

 

Mvh

Kalle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som vet hva oktan Shell sin V-power bensin er ?? Den er jo litt billigere enn 98 blyfri....fyller gjerne V-power jeg såfremt ikke jeg får krøll med tenningsbank.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shell sin v-power i norge er 95oktan.

Fyll heller 98 da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shell sin v-power i norge er 95oktan.

Fyll heller 98 da.

Okay da blir det nok ikke fylt V-power da nei. Ikke verdt å få tenningsbank,selv om Motronicen drar av tenningen før det skjer noe skummelt da selv med en K24 (enn så lenge iallfall ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Tyskland har de V-power med 100 oktan:)

 

I danmark økte toppfarten på den gamle a4'en min fra 210 til 220 når jeg gikk fra vanlig 95 til Hydro Texaco sin Nitro3000 bensin, hehe. Men det er sikkert bare tilfeldig tenker jeg.

 

Og Nitro 3000 heter i Norge Clean Power og finnes på alle Hydro Texaco-stasjoner i hele Norge. Denne skal alltid koste 30 øre mer enn vanlig 95 mens 98 skal være 31 øre dyrere enn vanlig 95. Så vet dere det...:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes noen bensinstasjoner kunne tatt det lille steget og begynt å selge 100oktan eller 98-v.power, 98 superræcer3000 (eller hva det het) osv, for det er jo helt klart et lite marked for det her i lille bondeland og vi begynner stadig og bli flere som vil ha det ekstra alternativet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes noen bensinstasjoner kunne tatt det lille steget og begynt å selge 100oktan eller 98-v.power, 98 superræcer3000 (eller hva det het) osv, for det er jo helt klart et lite marked for det her i lille bondeland og vi begynner stadig og bli flere som vil ha det ekstra alternativet.

 

Enig. Jet har jo gått andre veien, de fjernet 98 og kom med 92 oktan i stedet. Det førte forøvrig til at jeg sluttet å bruke Jet (gjelder også andre stasjoner som ikke har 98 - Rema bensin f.eks).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Nitro 3000 heter i Norge Clean Power og finnes på alle Hydro Texaco-stasjoner i hele Norge. Denne skal alltid koste 30 øre mer enn vanlig 95 mens 98 skal være 31 øre dyrere enn vanlig 95. Så vet dere det...:rolleye:

 

Hmm,må sjekkes! Clean Power er 100oktan blyfri da eller? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,må sjekkes! Clean Power er 100oktan blyfri da eller? : klø :

 

Nei, Clean Power er 95 blyfri

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.