Anbefalte innlegg

Hjelp - motoren vil ikke gå! Startmotoren går, og motoren får tenning (har sjekket med ekstra tennplugg), men den starter ikke! Ingen tegn til liv når startmotoren drar maskinerier rundt.

Motoren er en 1.8-liters bensinmotor, som sitter i 93-modell Golf med Bosch Motronic (tror jeg) bensininnsprøytningssystem, og bilen har gått 170.000 km. Motorkode = ABS.

Det virker for meg som om motoren ikke blir tilført bensin. Har skiftet både bensinpumpe samt relé til dette, i tillegg til bensinfilter. Men ingen bedring har skjedd.

Hva kan være galt? Fryktelig irriterende å ikke få start på kjerra ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk om bensinpumpa får strøm kanskje?

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk om bensinpumpa får strøm kanskje?

: klø :

Ja, bensinpumpen får strøm, og jeg kan høre at den går i det jeg vrir om tenningsnøkkelen...

Jeg har åpnet opp innstrøytningsanlegget, og ser at en membran i bensintrykksregulatoren virker litt rar. Det er en slags dobbel membran, men den nederste delen av den har på en måte krøllet seg litt, og ligger vendt nedover mot aluminiums-stykket den hviler mot...

Hvordan skal denne membranen se ut når den er i orden?

Jeg skjønner heller ikke helt hvordan bensintrykksregulatoren funker, eller hva den gjør. Tror den regulerer bensintrykket mellom 0,8 og 1,0 bar, men jeg er ikke sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperre, oljetrykksmåler, veivposisjonsensor, dyser.

Dårlig kontakt i disse vil skape problemer. Kan være alt mulig på sånne hidden biler. Få stillt diagnose så ser du k så e gale me ei gong.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig kontakt i disse vil skape problemer. Kan være alt mulig på sånne hidden biler. Få stillt diagnose så ser du k så e gale me ei gong.

Jeg har fått stilt diagnose på bilen, men har ikke fått ut noen feilkoder faktisk.

Bilen har ikke (som jeg vet) startsperre, men har en ettermontert DEFA-bilalarm. Denne går visstnok bare på startmotoren, hvis den er riktig koblet. Det aner jeg ikke om den er.

Du nevner oljetrykksmåler. Vil ikke motoren starte dersom den ikke får oljetrykk, tro?

Veivposisjonssensor kan jeg sjekke opp. Når det gjelder "dyser", mener du da innsprøytningsdyse(n)? Bilen har vel sentralinnsprøytning, og dermed bare én dyse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått stilt diagnose på bilen, men har ikke fått ut noen feilkoder faktisk.

Bilen har ikke (som jeg vet) startsperre, men har en ettermontert DEFA-bilalarm. Denne går visstnok bare på startmotoren, hvis den er riktig koblet. Det aner jeg ikke om den er.

Du nevner oljetrykksmåler. Vil ikke motoren starte dersom den ikke får oljetrykk, tro?

Veivposisjonssensor kan jeg sjekke opp. Når det gjelder "dyser", mener du da innsprøytningsdyse(n)? Bilen har vel sentralinnsprøytning, og dermed bare én dyse?

DEFA har jeg bare hørt om at den har skapt problemer, ikkje vore borti d sjøl..

olje:Kan ikkje sei 100% sikkert på din bil, men det er ganske vanlig. Hadde ein gong ein 86mod push-og-gå (les peugot) den stoppa når eg nappa a ledningen...

Er det bare ei dysa vil du mest sannsynlig høra at den klikker skulle eg meina, men då he du ein slags vanlig forgasser? ska vel være mulig å kikka oppi då mens du kinner så vil du jå om det e bensin der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare ei dysa vil du mest sannsynlig høra at den klikker skulle eg meina, men då he du ein slags vanlig forgasser? ska vel være mulig å kikka oppi då mens du kinner så vil du jå om det e bensin der

Jeg hører også en "klikkelyd" fra et sted i bilen når jeg kjører, kanskje det er klikkelyd fra en dyse? Er det snakk om bensininnsprøytningsdyse, eller en annen dyse?

Dessverre koster disse innsprøytningsdelene ganske mye spenn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan godt ver... hold et skrujærn mellom øyra og dyså så høyre du d iallefall:) Så vidt eg veit e der ikkje någen andre dyse som lage lyd.. Kan ikkje koma på kor den sko ha vore itilfelle... Men du har jo ventilane som kan laga ein nokså lik lyd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har nå blitt mulig å starte bilen av og til - når den er kald. Å lykkes med å få startet den igjen etter å ha kjørt motoren varm, kan man bare glemme. Den må stå og kjøle seg ned i et par timer før den starter igjen.

Varm motor: Hvis man får start på den, går den kun i et par-tre sekunder - så skrur den seg av igjen...

Mistenker en feil i bensininnsprøytningssystemet, men vet ikke hva som kan være galt, eller hvordan man bør gå fram for å teste ulike ting. Finnes det en bok som tar seg for slike feil? Har en svensk utgave av Haynes - gjör det själv-handbok, men den hjelper ikke stort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.