Anbefalte innlegg

er det dynamoen eller kun spenningsregulatoren som er gåen vist spenningen varierer mellom ca 14v og ca 12v?

spenningen er veldig følsom på hvor mye støm jeg bruker. men som oftes faller spenningen HELT uten at jeg trenger å bruke strøm..

hva er feil?

 

audi 100 2.2turbo 10v -90

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det dynamoen eller kun spenningsregulatoren som er gåen vist spenningen varierer mellom ca 14v og ca 12v?

spenningen er veldig følsom på hvor mye støm jeg bruker. men som oftes faller spenningen HELT uten at jeg trenger å bruke strøm..

hva er feil?

 

audi 100 2.2turbo 10v -90

 

ville først bytta regulatoren. koster ca 100kr viss du har bosch dynamo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tegn på defekt spenningsregulator er at (lade)spenningen varierer med turtallet. Det kan du teste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville prøvd å bytte regulator først ja, åsså er jo børstene på regulatoren da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte om en som sleit med lading jeg også, da var det dårlig jording på dynamoen, den var ikke skrudd skikkelig fast i motoren, slik at det ble høy motstand på minussiden på dynamoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte om en som sleit med lading jeg også, da var det dårlig jording på dynamoen, den var ikke skrudd skikkelig fast i motoren, slik at det ble høy motstand på minussiden på dynamoen.

 

Drar opp en gammel tråd, Jordes dynamo i blokka eller er det en av de 3 kablene som er på dynamo som er jord? hvilken & hvor er den jordet? (audi coupe 1990) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

meiner den blir oftes jordet i blokka, ofte ved girkassa.

 

mens temaet er tatt opp igjen så har eg eit "lite" problem.

eg veit at eg har dårlig batteri, så det blir kjøpt nytt i mårra.

men idag så låg eg ein ny feit ledning fra dynamo til batteri og ein ny til starter.

hadde eit jordings sett ligganes. og monterte dette. det er eit sett med kabler som monteres rundt omkring i motorrom som blokk, girkasse, innsug osv osv, monterte dette men når eg var ute å kjørte så pulsa lysa litt. vertfall i dashbordet. når eg skrudde opp musikken så blinka lysa svakt i takt med musikken. er det børstane som begynner å bli slitt da?? tenkte å sjekka dette i mårra, men vil gjerne veta om det kan vera andre feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

meiner den blir oftes jordet i blokka, ofte ved girkassa.

 

mens temaet er tatt opp igjen så har eg eit "lite" problem.

eg veit at eg har dårlig batteri, så det blir kjøpt nytt i mårra.

men idag så låg eg ein ny feit ledning fra dynamo til batteri og ein ny til starter.

hadde eit jordings sett ligganes. og monterte dette. det er eit sett med kabler som monteres rundt omkring i motorrom som blokk, girkasse, innsug osv osv, monterte dette men når eg var ute å kjørte så pulsa lysa litt. vertfall i dashbordet. når eg skrudde opp musikken så blinka lysa svakt i takt med musikken. er det børstane som begynner å bli slitt da?? tenkte å sjekka dette i mårra, men vil gjerne veta om det kan vera andre feil.

 

mest sannsynlig er det børstane ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mest sannsynlig er det børstane ja:)

 

jepp, da var børstane. blei børste og batteri bytting idag og no starte bilen veldig lett og maler som ein katt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.