Start av motor som har stått lenge

Anbefalte innlegg

Motoren min har ikke vert tørnet eller startet siden august: flau : : flau : , hva bør jeg ta hensyn til ved oppstart, og hvordan bør jeg gå frem,,

:fy: :fy: Kjefter på meg selv så slipper dere, ja jeg har dårlig samvittighet:jegerdum: :jegerdum:

Helst seriøse svar fra folk som har 100% peil, vil ikke ødelegge noe

 

Takker på forhånd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren min har ikke vert tørnet eller startet siden august: flau : : flau : , hva bør jeg ta hensyn til ved oppstart, og hvordan bør jeg gå frem,,

:fy: :fy: Kjefter på meg selv så slipper dere, ja jeg har dårlig samvittighet:jegerdum: :jegerdum:

Helst seriøse svar fra folk som har 100% peil, vil ikke ødelegge noe

 

Takker på forhånd

 

Ut med plugger og tøm en spiseskje olje ca i hver sylinder.....drei så motoren noen ganger på veiva....Deretter starter du den.

 

Kan jo selvfølgelig bytte olje og fylle filteret også.... Er nok ikke så mye mer enn dette du kan gjøre selv.

 

Dette har hvertfall jeg blitt anbefalt av diverse motor-kyndige opp gjennom åra.

 

Lykke til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut pluggene og fyll på litt olje i hver sylinder. Helst ta av toppdekslet og tøm litt olje over kamakslingingen(e) også. Tørn motoren noen ganger for hånd og så kjører du den på starteren(uten plugger i) til du får oljetrykk. Sett i pluggene og start :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut pluggene og fyll på litt olje i hver sylinder. Helst ta av toppdekslet og tøm litt olje over kamakslingingen(e) også. Tørn motoren noen ganger for hånd og så kjører du den på starteren(uten plugger i) til du får oljetrykk. Sett i pluggene og start :)

Jeg ville ikke tatt av lokket...det kommer til å lekke når man setter det på.

 

Ville bare sjekka den gamle olja.

Litt olje i hver sylinder

Tørn motoren.

Start motoren og la den gå på tomgang en stund.

Høres den grei ut ville jeg kjørt den varm

Bytt til ny og frisk olje.

Bytt og oljefilter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt av lokket...det kommer til å lekke når man setter det på.

 

Bytt pakning i samme slengen i så fall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.