#1 Skrevet November 17, 2005 når jeg er ute og kjører på motorveien og passerer 3000o/min synker tempen helt ned til 60grader men hvis jeg slapper av igjen og ligger under 3000 stiger den raskt opp til 90grader igjen, bilen var god og varm da jeg dro ut på motorveien, mener å huske at olje temp måleren synker noe også, noen som vet hva det er, kjører utrolig sjelden jevnt over 3000o/min så jeg har ikke lagt merke til det... : eek : hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2005 Kan høres ut som en termostat. Tempen ligger normalt om bilen står og går på tomgang, men straks du kommer opp i fart (og kjølingen øker) så synker temperaturen? Hadde det på min bil. Blei bra når jeg bytta termostat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2005 min lå på rundt 70 grader hele tiden.. satte inn ny termostat og tempen steg til normale 90 grader 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2005 høres veldig ut som det samme som skjer med bilen min ja, den er helt normal på tomgang, klarer jeg å bytte den selv(kan ikke skru: flau : : dum : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2005 Hadde samme problem, ny termostat ordnet dette (av en eller annen grunn lå også pakninga på feil side av termostaten, mulig dette var problemet (var slik da jeg kjøpte bilen), men jeg skifta uansett, koster ingenting nesten). La ved en PDF som viser hvordan dette gjøres, side 24 (19-20 står det øverst i høyre hjørne) og utover. Dette er for AEB og ATW motorer, si ifra dersom du trenger for AWM. Ganske enkel jobb, jeg klarte det, og har ikke mye erfaring. Grei sjanse til å få skifta kjøleveske også til vinteren 19-1 Cooling system components.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 29, 2008 benytter denne gammle tråden til å spørre om noe angående dette.. må man tappe vannet av bilen for å bytte denne termostaten.. siden den er så langt nede på motoren liksom?? hadde jo vært evig greit å sluppet å gjøre det.. noen som har peil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 29, 2008 benytter denne gammle tråden til å spørre om noe angående dette.. må man tappe vannet av bilen for å bytte denne termostaten.. siden den er så langt nede på motoren liksom?? hadde jo vært evig greit å sluppet å gjøre det.. noen som har peil? Du må nok det, ja. Legger ved interessante sider fra reperasjonsmanualen til deg som forklarer det hele. (Edit: sletta vedlegg, hadde visst lagt det til to poster over... ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 29, 2008 Du må nok det, ja.Legger ved interessante sider fra reperasjonsmanualen til deg som forklarer det hele. (Edit: sletta vedlegg, hadde visst lagt det til to poster over... ) jippi hurra.. lenge leve audi alt skal være så utrolig mye mere arbeid.. takk for fort svar foresten og vet du om det finnes noen form for tappeskrue så jeg spiller å grise så sykt.. vil gjerne bruke væska om igjen.. den ble bytta rett før jeg fikk bilen så gidder ikke kjøpe nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 29, 2008 ingen som har gjort dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 29, 2008 Ha ei rein kanne under bilen når du tar av slangen på plasthuset. Er skiftet termostat på ein halv time så mye arbeid er det ikkje. Legg deg under bilen ta med røyrtang(Type nordlening:p) 10mm og 13mm kortpipe forlenger og skralle. Ta av slangen og drein. Løsne staget som er står i veien. Skru av plasthuset til termostaten og skift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 29, 2008 fikk byttet det.. brukte litt lenger tid for jeg fikk det aldri tett.. men nå er det tett da å funker som bare fanken.. takk for hjelp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...