Turbotrykk S4 AAN lik null

Anbefalte innlegg

Jeg har en S4 92 modellmed aan motor,orginal nesten åpent filter kun

Problem: Har normalt turbotrykk når den er kald(det lille jeg tørr å gi på). et par pådrag med

turbotrykk. men etter det så får jeg ikke noe trykk lenger. stopper å starter igjen

med varm motor, ingen forskjell. Måler'n i display viser mellom 0.7 og 0.9 hele tiden!!!

hva er feil????? får trykk når kald!! men ikke etter 2-3 forsikrige pådrag!!!

Ble sånn pluteselig! Hjelp!?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk alle slanger og tilkoblinger, spesielt til og fra IC. De har en tendens til å ryke, og da blir det pent lite trykk.

 

Finner du ikke noe der, få lest ut feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk alle slanger og tilkoblinger, spesielt til og fra IC. De har en tendens til å ryke, og da blir det pent lite trykk.

 

Finner du ikke noe der, få lest ut feilkoder.

 

Får sjekke i de områder i kveld eller i mårra!

Er litt fersk på på S4/turbo biler så takker for tips'e.

Er det flere gode tips så kom med de!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis slangene på trykksiden er gåene hører du lett at det "freser" om du tar ned vinduer å gir en akselerasjon, ligner (oppførselsmessig) på sånn S4èn jeg hadde før var, når den ene slangen røk..

 

Er det en slange har jeg noen av de du kan handle for halv pris;)

 

Lykke til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Tommy!

 

Ta av det dekselet som sitter bakerst i motorommet, (mot torpedoveggen), da ser du problemet:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Tommy!

 

Ta av det dekselet som sitter bakerst i motorommet, (mot torpedoveggen), da ser du problemet:-)

 

Hva ser han der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der finner han en slange som går videre til hjernen, den har en tendens til å hoppe av, klippet fra http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vboost.html#ecuvac:

 

The 1991 200TQ 20V Motronic ECU has the moisture trap located next to the ECU underneath the kick panel cover that can leak. The S4/S6 has the moisture trap located underneath the plastic cover on the firewall at the back of the engine compartment.

 

It is very common for the hose to get blown off the moisture trap on the S4/S6 vehicles and cause the vehicle to have low boost and run poorly in the "Limp Home" mode. The S6 may have the moisture trap near the ECU. I recommend replacing the crimped on clamps with conventional screw type hose clamps at this moisture trap location.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Tommy!

 

Ta av det dekselet som sitter bakerst i motorommet, (mot torpedoveggen), da ser du problemet:-)

 

Da var problemet løst. Feil hva som beskrevet over! slangen hva hoppa av!

Har godt over alle slager så nå vet jeg att de er i orden iallefall!

Takk for all hjelp! Skal huske den der framover! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var problemet løst. Feil hva som beskrevet over! slangen hva hoppa av!

Har godt over alle slager så nå vet jeg att de er i orden iallefall!

Takk for all hjelp! Skal huske den der framover! :)

 

ikke no problem!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.