Sprøytesparkel... how to?

Anbefalte innlegg

Da har jeg prøvd sprøytesparkel for første gang...

Og det gikk til h....

Hvordan skal det gjøres og hvor stort munnstykke må jeg bruke?

var 1,5 på den sprøyta jeg brukte...

Det kom liksom ikke noe ut av den...

Bare noe kornete drit : bråk : : bråk :: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mere luft trykk å mindre mating.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor høyt lufttrykk er anbefalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså for det første...Sprøytesparkel er NO GOOD og anbefales ikke på bil og båt da dette har en tendens til å trekke vann over tid.En annen god egenskap med sprøytesparkel er at etter en stund vil alt som heter grunnarbeid komme frem.

Så vil heller anbefale deg en god slipegrunning.

Når det gjelder trykk på sprøyte spørs det på hvilken sprøyte du har.

Har du en "gammeldags" vanlig konvensjonell sprøyte må du bruke en ca 4 bars trykk,mens med en nymotens sprøyte kan du bruke alt fra 2-2.5 bar.

Og plages du med for tykk grunning kan du alltids tynne den litt med tynner,ellers kan du ha samme problem hvis hullet på toppen av lokket på koppen på lakksprøyta(huff da) er tett.Dette gjelder selvfølgelig kun overkopp sprøyter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags sparkel bør jeg bruke når jeg skal sparkle opp litt da?

Jeg har jo merket at sprøytesparkel ikke var så lurt som jeg tenkte : bh : : bh : : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en sprøytefiller som heter P25, tror det er SuperTraffic.Denne lett å legge, jeg bruker en helt vanlig sprøyte på 3 bar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en sprøytefiller som heter P25, tror det er SuperTraffic.Denne lett å legge, jeg bruker en helt vanlig sprøyte på 3 bar.

Helt grei grunning dette men i prinsippet er jo denne laget for tyngre kjøretøy som lastebil osv,der er det ikke samme krav som på personbil.Vil ikke si dette er en dårlig grunning da jeg har brukt denne masse selv,inneholder faktisk rusthindrene midler og den er kjempelett å jobbe med.

Men eneste minuset med denne er vel faren for ettersynk på reparerte områder i ettertid ,ikke det at du vil unngå det med en annen grunning men problemet kommer ikke så fort som med denne P25 grunningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.