Forskjellig marktrykk høyre-venstre bak.

Anbefalte innlegg

Rett før jeg plukket av luftfjæringa for vinteren fikk jeg skjermen med trykk indikasjonen til å virke. Men det som var litt rart var at om jeg hadde 40psi i begge bakhjul da bilen stod stille, så ble det forskjellig ved kjøring. Venstre bak varierte mellom 32-40psi ca, mens høyre siden lå mellom 38-45psi. Det går litt opp og ned hele tiden pga dumper og svinger, men hele tiden var det mere trykk på høyre siden.

 

Hva kan dette tyde på? Er dette noe som forekommer på mange biler? Hadde byttet til fjærer foran da jeg merket dette så jeg vet ikke hvordan det er der. Da jeg hadde firehjulskontroll fikk vi ikke justert inn bakstillinga helt riktig, men trudde ikke det skulle ha så mye innvirkning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marktrykket er et mål på vekt pr. arealenhet...og det kan vel være så enkel som at bilen er litt tyngre på den ene siden?

 

Hvis du har noe utstyr liggende bak i bilen så skal det vel ikke mer til tipper jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men tingen er at det er likt når bilen står stille på flatt underlag, men forskjellig når jeg kjører rett fram.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.