Anbefalte innlegg

Coming Home Funktion, hva er egentlig det? har vistnok kommet på enkelte biler i de siste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke slik at Hovedlysene står på i xantall sekund da til du har kommet deg inn døra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coming home funsksjonen er at hovedlysa står på som nevnt i innlegget ovenfor. Dette er jo kjekt hvis det er dårlig med lys ellers der du skal gå etter å ha parkert.

Leaving Home er akkurat det samme bortsett fra at lysa da skrur seg på da du trykker på fjernbetjeninga til sentrallåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har "Coming Home" på min bil (heldigvis) og det er jo godt forklart her. Når jeg låser opp bilen så slår lysene seg på og blir på til jeg åpner førerdøren. Når jeg går ut av bilen og låser den etter meg så blir lysende stående på i gitt tid (tiden kan justeres i VAG-COM og min er satt til 60 sekunder).

Man kan velge hvilke lys som skal lyse med "Coming Home" funksjonen og hvor lenge dem skal lyse. Man har også en ekstra knapp på dashbordet for å deaktivere funksjonen hvis man ønsker.

Viktig er det å bite seg merke i at "Coming Home" fåes kun med lyspakken. I lyspakken er det også en lysfølsom sensor. Denne gjør at "Coming Home"-funksjonen er deaktiver så lenge det er lyst ute. Den fungerer altså kun når det er mørkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så man kan velge hvilket lys som skal lyse også altså. Jeg spurte det lokale VAG verkstedet en gang om det var mulig å det sa de at det ikke var. De var vel bare ikke villige til å gjøre det rekner jeg med.

Jeg har også Auto-lys på bilen min slik at om det er lyst ute så får jeg ikke til å skru på fjærnlysene. Går denne an å justere slik at park og grøft kommer på når det er lyst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle disse funksjonene styres av styrenheten for ledningsnett.Denne er satt opp med en lang kode. Her er det nok masser av muligheter til å tilpasse funksjonene ved å forandre på enkelte bit i koden.

Problemet er bare att fabrikken ikke vil si hvilke byte i koden som gjør hva.

Folk hos importør har prøvd å få ut av "FRITZ" hvilke bit og byte som styrer hva ,men de holder det meste av denne infoen tett til brystet.

I grunnen litt synd, det kunne vært morro å eksperimentert litt !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få bilen til å tenne park og spredere mener jeg er mulig ved å velge annet land i den koden det er snakk om. biler som er kodet til norsk eller europeisk landsvariant tenner nærlys mens for eksempel amerikanske biler tenner blink og spredere. mener koden for canada tenner spredere og park.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den nye bilen min (A6 2005) tennes i alle fall tåkelysene når 'Follow me home' trår til. Den er solgt ny i Tyskland, men satt opp med engelsk som språkkode på MMI.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er MMI egentlig? Hvordan endrer man språk-kode i denne? Vil denne endringen gjøre at jeg får engelsk språk i kjørecomputeren også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MMI står for Multi-Media Interface og du kan finne litt info her: http://www.audi.com/audi/com/en1/new_cars/technology/electronics/mmi.html

Er ikke sikker på hvilke modeller som har det, men i alle fall den nye A8 og A6.

Nå har ikke jeg fått bilen min ennå, så jeg har bare knottet litt når jeg var å prøvde den. Det gikk i alle fall å skifte språkkode. Dette gjaldt da kjørecomputer, FIS, navigasjon, telefon, ++

På modeller uten MMI regner jeg med at man må inn med VAG-COM for å skifte språk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan denne funksjonen deaktiveres på en golf 2005 via vag-com?

eventuelt endre tiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.