Har du justerbart KW sett, se her...

Anbefalte innlegg

Det er ett spørsmål jeg har, men nå er du/dere er inne her så da er målet nådd!

 

I dag var det skifte til vinterdekk i tankene, og etterfølgende "heving" av bilen min.. Noe som viste seg å være temmelig vrient.. Fjær"skåla" eller den du justerer høyda med er jo i PLAST (forbanna drit) og gikk selvfølgelig veldig tregt, selv etter rens og godt med smøring!

 

Hva gjør dere som har sånne sett før heving, eller for å i det hele tatt få hevet? Gjorde ett tappert forsøk, men det det resulterte i at ett av de "søkkene" til nøkkelen i "fjærskåla" knakk litt, :( Dette er jo egentlig ganske ubrukelig, må man rett å slett ta av hele sulamitten for å justere? KW skal jo være ett av de bedre settene til dette, men her har de en mongo patent etter min mening!

 

Har dere ett triks må dere skrike ut her, så jeg slipper å være plog i vinter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp FK neste gang! :) de er av alu/metall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine KW har justerings muttere i alu. Satt en god del dritt i gjengene, men litt rustløser og stålbørste løsnet det meste. I verste fall må du ta de av og rense de skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaujau, hjelper meg lite at dere andre har i metall/alu da:(

 

Mon tro om det går an å handle nye "muttere" (eller skåler?) Det var ikke rust på de, gikk bare tregt liksom, skrudde til og med fjærene sammen endel for å lette på trykket på de!

 

må kanskje ha fjærene helt oppe fra skåla eller?

 

Hadde du det Øyvind, eller skrudde du med fjærene nedpå liksom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gå fint å skru med spenn på fjærene, bare bilen er jekket opp. (Godt gjort å klare det uten å jekke opp da) Du kan gjøre rent gjengene under mutteren, så skru de helt ned og så rense gjengene over hvis du kommer til.

Du skal få kjøpt nue muttere til de mener jeg. Husk å sette de inn med noe god stoff etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke dette er noe "nytt" liksom..

 

De aller fleste som monterer opp sånne senkesett er veldig ivrige etter å få de på i full fart... og "glemmer" å smøre gjengene godt opp...

 

Rustfrie fingjenger er noe DRITT uansett.. og MÅ smørest godt opp HVER gang de skal brukes.. Molykote er tingen her, eneste som funker skikkelig på rustfritt.

Rengjøring av gjengene FØR du begynner å skru er også et must... får du først "småstein" inn i gjengene så blir det vanskelig...

 

Har ikke vært borti denne plastvarianten som du snakker om, trodde alle KW sett hadde de lilla aluminiums-"muttrene" burde helt sikkert være mulig å få tak i nye til ditt sett også.. gå inn på KW sine sider på nettet, send de en mail, så får du nok svar på den biten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får jeg "molykote" hen da?

 

Dritt er det uansett, vel er mine lilla, men av plast som preller av:( Sur ass..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får sende en mail til Espen i Vw carconsult og høre om han gidder å hjelpe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du forskjellige molykote produkter... Selger de på "alle" jernvare forhandlere, samt på bilextra og sånne plasser.. er ikke noe "hokus-pokus" middel sånn sett.. bare spesial smøring for rustfrie gjenger..

 

molykote.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er gjengene på alle KW sett rustfrie? Uansett om det er INOX eller ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, vanlig KW er vel bare galvanisert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde k&w sett på g60 syncro en.

 

Der satt muttrene helt fast - de var av alu.

 

Jeg bestilte nye - de var av compositt plast. Tror k&w har gått over til plast pga at rustrfitt og alu ikke hører helt sammen.

 

Jeg måtte kappe opp de gamle muttrene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde k&w sett på g60 syncro en.

 

Der satt muttrene helt fast - de var av alu.

 

Jeg bestilte nye - de var av compositt plast. Tror k&w har gått over til plast pga at rustrfitt og alu ikke hører helt sammen.

 

Jeg måtte kappe opp de gamle muttrene.

 

Da er det vel kanskje denne plasten jeg har da? Vet ikke jeg, men jeg synes kvaliteten på plasten er for dårlig, kombinert med en litt "vassen" løsning med skruingen...

 

Er det noe jeg kan gjøre for å få dette settet justert? tenkte å prøve med smøremiddelet Grøvdal nevnte her, men er det noe mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.