Dørlåsproblem Audi 90 coupe 89 mod førerdør

Anbefalte innlegg

Kjenner en som har fått problemer med å åpne opp førerdøra på en audi 90 coupe 89 modell.. Låsen fungerer og får lukket opp de andre dørene, men virker som et stag el.l har knekt eller hoppet av sånn at han ikke får lukket den opp med håndtaket ute eller inne.. (det "knepper" over et hakk på en måte når man tar i håndtaket utvendig) Altså døra får han ikke opp... : rolleyes

Flere som har vært borti dette og kan forklare hvordan man får opp døra uten å innblande andre folk??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat fikset det samme problemet på min.

Det går en stang fra dørklinka og ned til en plastikk sylinder på en måte.Som igjen åpner og lukker låsemekanismen.

Tipper at stanga har hoppet ut av sporet.Dette er utrolig enkelt å fikse.

Bare tre stanga som går fra klinka ned i den plastikksylinderen.Bare dra sylinder over stanga og skru den litt fast.Så skal det virke igjen.Var ihvertfall slik hos meg.

Hvis han ikke får lukket opp døra innenfra,så er nok vaieren som går fra klinka til låsen enten hoppet av i bånn i døra eller den til klinka.Må dra ut dør klinka og skru ut en skrue og skyve den til høyre og ut,får så å se om den har hoppet av der.Hvis det er i låsemekanismen til selve døra.Så må han av med dørtrekket og hekte vaieren på den pinnen som åpner døra innenfra.Kan være litt vrient,siden det er veldig trangt inni døra.

Håper det hjalp litt og at du forstod det jeg skrev =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat fikset det samme problemet på min.

Det går en stang fra dørklinka og ned til en plastikk sylinder på en måte.Som igjen åpner og lukker låsemekanismen.

Tipper at stanga har hoppet ut av sporet.Dette er utrolig enkelt å fikse.

Bare tre stanga som går fra klinka ned i den plastikksylinderen.Bare dra sylinder over stanga og skru den litt fast.Så skal det virke igjen.Var ihvertfall slik hos meg.

Hvis han ikke får lukket opp døra innenfra,så er nok vaieren som går fra klinka til låsen enten hoppet av i bånn i døra eller den til klinka.Må dra ut dør klinka og skru ut en skrue og skyve den til høyre og ut,får så å se om den har hoppet av der.Hvis det er i låsemekanismen til selve døra.Så må han av med dørtrekket og hekte vaieren på den pinnen som åpner døra innenfra.Kan være litt vrient,siden det er veldig trangt inni døra.

Håper det hjalp litt og at du forstod det jeg skrev =)

Skjønte det ja.. :) Blir vel noe av det samme som golf2 osv.. Vil tro han må av med dørtrtekket, siden den plutselig ikke gikk an å åpne både utvendig og innvendig.. Da ligger nok feilen i den plastikksylinderen eller noe rundt den.. Men da må han ha opp døra først da.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,ja.Helst opp med døra =) selv om det ikke går.Prøv å sjekk om vaieren bare har hoppet av til dørklinka.Uansett så må han av med dørtrekket for å sjekke resten senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,ja.Helst opp med døra =) selv om det ikke går.Prøv å sjekk om vaieren bare har hoppet av til dørklinka.Uansett så må han av med dørtrekket for å sjekke resten senere.

Oki! takker for hjelp! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.