#1 Skrevet November 20, 2005 Jeg er en (u)lykkelig eier av en Audi A6 1.8TQ 2004. Grunnen til min tristhet er at jeg ikke har orginal navigasjon og FIS på bilen min. Har sett flere navi+ tilsalgs på http://www.ebay.de,også FIS. Mitt store spørsmål er:Er det mye arbeid og ettermontere disse enhetene i bilen? Trenger jeg å strekke nye "kabler"i bilen,eller er det som trenges der fra før. Var i sommer hos en forhandler i Oslo,og han på teknisk avdelig snakket om ca 50000,- i deler inkl navi og det var FØR monteringen startet. Holder dette utsagnet vann? Så er det noen av Dere som har ettermontert disse enhetene,eller kjenner noen som har gjordt det,så hører jeg gjerne på Dere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2005 Det jeg vet er at du må bytte til dobbeldinfeste inne i midtkonsollen. (hvis du ikke har det fra før av da?) Denne koster ca3700,- hos Møller (en plastdel) En navienhet får du vel for ca 5000,- +- Er du veldig pirkete må du nok også bytte klimakontrollenhet da denne har runde kanter på de med enkeldin. Så må du ha en CD/DVD spiller (shifter) og evt. en TV tuner Igjen hvis du er pirkete må du bytte den takantenna du har med en GPS type og strekke kabler evt. du kan kjøpe en som du legger foran i frontruta. Da har jeg ikke tatt med hva du må gjøre for å få FIS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2005 Det jeg vet er at du må bytte til dobbeldinfeste inne i midtkonsollen. (hvis du ikke har det fra før av da?) Denne koster ca3700,- hos Møller (en plastdel) En navienhet får du vel for ca 5000,- +-Er du veldig pirkete må du nok også bytte klimakontrollenhet da denne har runde kanter på de med enkeldin. Så må du ha en CD/DVD spiller (shifter) og evt. en TV tuner Igjen hvis du er pirkete må du bytte den takantenna du har med en GPS type og strekke kabler evt. du kan kjøpe en som du legger foran i frontruta. Da har jeg ikke tatt med hva du må gjøre for å få FIS Så dette prosjektet blir fort veldig dyrt? Er det noen av dere som har konkrete tall over hva dette vil koste inkl FIS? Er det kabler ferdig i bilen eller må man strekke xtra?Da tenker jeg på kabler til FIS og navigasjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2005 Hørte litt rundt og fikk forklart at dette er et STORT prosjekt. Navigasjonen er vist koblet til abs enheten for å få nøyaktig på meteren hvor du er hele tiden og for å holde deg oppdatert inne i tuneller. Midtkonsollen er ikke helt lik ( plata hvor girvelgeren står på) ++ så dette kan fort bli dyrt. Tror ikke det er ferdige ledninger til FISen så disse må legges opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...