Hvor få tak i en "til-til" bryter for å koble ut magnetventil??

Anbefalte innlegg

Hei folkens..

Skal som sagt ordne meg en funkjson i bilen slik at jeg kan koble fra magnetventilen for å få mindre HK. Og får å ikke få en feilmelding når jeg kobler denne ut så har jeg en ekstra magnetventil som vil bli koblet til. Men får å få til dette så trenger jeg en til-til bryter.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik bryter og som er liten og diskré?

Visst dere ser på tegningen jeg legger ved så er det den bryteren som er tegnet i rødt som er av den typen jeg er ute etter.

Tegning for magnetventil 2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig kjekt å ha en slik bryter for vinter/kjerring/biltilsyn-modus. :)

Hehe.. Det er det som er formålet med den bryteren ja ;)

Og ikke minst når du "må" låne bort bilen.

Men får kikke litt på bilextra da og se om jeg finner noe der, visst ikke så får jeg hive opp 2 små brytere som en siste utvei hehe..

Men takker for tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en slik, fra Clas Ohlson:

bryter.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en slik, fra Clas Ohlson:

Tenkte på den selv, men 0-nivå er ikke ideelt. Om man skifter mens tenning er på, vil dette muligens generere feilkode (som skal unngås nettopp ved å ha en ekstra "dummy" ventil).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En vanlig vippebryter som de har hos Elfa eller lignede har som regel 3 tilkoblings punkter, der den midterste er felles...Enkelt som bare det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du finner en superdiskrét bryter du vil benytte, men som bare er på/av, kan du koble denne inn på et relé med hvile- og aktiv utgang. Uten strøm inn er releet koblet til én leder, med strøm inn kobler releet til den andre lederen. Kalles vel dobbeltrelé og selges 'overalt'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En vanlig vippebryter som de har hos Elfa eller lignede har som regel 3 tilkoblings punkter, der den midterste er felles...Enkelt som bare det...

ja får vel ta å høre med de om de har noe slikt liggende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du finner en superdiskrét bryter du vil benytte, men som bare er på/av, kan du koble denne inn på et relé med hvile- og aktiv utgang. Uten strøm inn er releet koblet til én leder, med strøm inn kobler releet til den andre lederen. Kalles vel dobbeltrelé og selges 'overalt'.

En god ide, men har lyst til å få det så diskre som mulig og da tror jeg ikke at rele er tingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør da være mulig å bestille fra http://www.elfa.se/no/ eller lignende, om du ikke har noen lokale butikker som har.

I nødstilfelle kan jeg jo stikke innom og kjøpe en til og sende den mot et lite slavegebyr (eller du kan ringe mobirek i lillestrøm og be de sende).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør da være mulig å bestille fra http://www.elfa.se/no/ eller lignende, om du ikke har noen lokale butikker som har.

I nødstilfelle kan jeg jo stikke innom og kjøpe en til og sende den mot et lite slavegebyr (eller du kan ringe mobirek i lillestrøm og be de sende).

Skal ta å kikke meg litt rundt på utvalget her, og dersom jeg ikke finner noe så sender jeg deg en PM ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dere noen greie brytere å bruke? eller åssen lå det ann?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vel vært enda mer diskre med en fjernkontroll løsning på dette ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.