Sånn skal man kjøre Quattro!

Anbefalte innlegg

wow! den var skikkelig værst og!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virka nesten for lett til å være sant. Rått!

Må ut å øve nå.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lekende lett.... Værsting han azz....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yeah baby yeah : rock : : rock : quattro :tilber: :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D hver gang jeg prøver på noe sånt går bilen bare rett frem! har bare ett ord! Imponerende! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D hver gang jeg prøver på noe sånt går bilen bare rett frem! har bare ett ord! Imponerende! :D

med sperra på også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var ikke dårlig. Var å så på en bmw 325 IX eller hva det heter. Han fikk ikke til noe speielt, da på snø, så denne fyren har nok trent litt.

Er dette mulig med trening med de fleste 4x4 eller er det et must å ha sperre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

My tøft. Må ikke ha sperre... Gikk med a4 en også med VEEELDIG slitte dekk. Var ikke så kontrollert da kan man si..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med sperra på også?

nei har ikke prøvd det. må nesten klippe strengen først da:) er ikke helt bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

My tøft. Må ikke ha sperre... Gikk med a4 en også med VEEELDIG slitte dekk. Var ikke så kontrollert da kan man si..

Spørs jo hviken bil man har, hehe. har man Torsen girkasse som denne bilen har så trenger man egentlig ikke diffsperre, men det er enklere å legge ut med sperra bak På.

På bilen min for eks, vis det er glatt på innehjula så vil innerhjula spinne og du vil kjøre i sirkler isteden for å sladde rundt.

bmw burde jo ikke ha noe problemer med å legge opp?

etter det jeg har hørt så har jo bmw 70/30 firhjulstrekk. 70 bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge underlaget er glatt nok, eller man har nok hester skal det gå med de fleste 4wd biler forutsatt minst 50% trekk bak, konstant 4wd og at man har baller av stål. Det kraves litt for å legge en bil ut i 4wd sladd i fart ofte kan det være nok med en liten "scandinavian flick" men ofte må en venstrebremse eller legge den ut med brekket for å så dumpe clutchen og powerslide resten av sirkelen/svingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge underlaget er glatt nok, eller man har nok hester skal det gå med de fleste 4wd biler forutsatt minst 50% trekk bak, konstant 4wd og at man har baller av stål. Det kraves litt for å legge en bil ut i 4wd sladd i fart ofte kan det være nok med en liten "scandinavian flick" men ofte må en venstrebremse eller legge den ut med brekket for å så dumpe clutchen og powerslide resten av sirkelen/svingen.

der kom det en med bra peil;) :klapp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dæven det der ha han gjort før!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

a4'en har vel en type diffsperre mellom bakasklene da.. Er vel ikke vanlig løs diff der...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eh... Må nok trene mer for at jeg skal klare noe som nærmer meg halvparten av det der...

Flotters!! Flere slike filmer!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

a4'en har vel en type diffsperre mellom bakasklene da.. Er vel ikke vanlig løs diff der...?

Har ikke a4 Haldex girkasse da? som slår inn bakhjula vis forhjula spinner.. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooooohh,det ver lekkert og se på! Quattro next time.... :tilber:;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke a4 Haldex girkasse da? som slår inn bakhjula vis forhjula spinner.. ?

Audi A4/A6/A8/S4/S6/Allroad Quattro 1994-... with manual transmission - Quattro IV - Torsen center differential. Electronic traction control (EDL) on front and rear axles that applies brakes to spinning wheels, which has effect of locking front and rear differentials. Works at speeds up to 40 kph (25mph). On more powerful versions S4/S6 - up to 80 kph (50mph). A8 uses EDL and ASR, which reduces engine output. It is almost impossible to lose traction with this system under any circumstances.

Allroad can feature low gearing (optional)

søkte litt jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.