Skifte parklys lampe foran A4

Anbefalte innlegg

Pip sa det i dæshen igår kveld, åsså kom det opp et symbol og at parklyspæra foran høyre var tatt repern. Fant fram instruksjonsboka så ikke tommeltottene skulle være i veien. Der stod det bare: utføres av verksted! Spørsmålet til dere der ute er da bare som følger: er dette så utrolig vanskelig? Finns en enkel veiledning???: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en stor fordel å plukke ut lampa for ågjøre dette. Ellers blir det sinnsykt trangt Er iidlertid ikke så vanskelig å gjøre det.

 

På toppen av lampa sitter to torxkruer. Skru ut disse, Så kikker du ned bak lampa. Her sitter det en maken skrue, det gjør det også på siden av lampa som er inn mot radiatoren. Disse boltene bare løsner du på ca 5 runder. Behøver ikke å skru de helt ut. Dra så lampa rett ut av frontseksjonen og løsne kontakta.

 

På høyre side må slangen for luft inn til luftfilterboksen plukkes vekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en stor fordel å plukke ut lampa for ågjøre dette. Ellers blir det sinnsykt trangt Er iidlertid ikke så vanskelig å gjøre det.

 

På toppen av lampa sitter to torxkruer. Skru ut disse, Så kikker du ned bak lampa. Her sitter det en maken skrue, det gjør det også på siden av lampa som er inn mot radiatoren. Disse boltene bare løsner du på ca 5 runder. Behøver ikke å skru de helt ut. Dra så lampa rett ut av frontseksjonen og løsne kontakta.

 

På høyre side må slangen for luft inn til luftfilterboksen plukkes vekk.

 

OK, noe å si at det Xenon pluss?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Innfesting på lampene er likt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pip sa det i dæshen igår kveld, åsså kom det opp et symbol og at parklyspæra foran høyre var tatt repern. Fant fram instruksjonsboka så ikke tommeltottene skulle være i veien. Der stod det bare: utføres av verksted! Spørsmålet til dere der ute er da bare som følger: er dette så utrolig vanskelig? Finns en enkel veiledning???: bh :

 

Jeg ble i dag gjort oppmerksom på at nærlyset/kjørelyset på en av lyktene hadde tatt kvelden; skulle jeg ikke fått melding om dette i displayet, slik du fikk??

 

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble i dag gjort oppmerksom på at nærlyset/kjørelyset på en av lyktene hadde tatt kvelden; skulle jeg ikke fått melding om dette i displayet, slik du fikk??

 

Terje

 

Før denne A4'en hadde jeg en 2002 Passat 1,8T og før det en 1999 Passat 1,8T, men på disse bilene opplevde jeg aldri en beskjed slik som i Audi'n. Den sier fra hver gang jeg fyrer opp at lampa er gone. Litt på samme måte som om du ikke har lukket alle dørene skikkelig på Passaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å bytte parklyspærer uten å skru ut noenting, må bare klipse av dekselet bak på lykta. På høyre side må du også fjerne plast"røret" inn til luftfilterboksen.

Kan være en fordel å bytte begge samtidig; dagen etter jeg byttet den ene gikk den på andre siden: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å bytte parklyspærer uten å skru ut noenting, må bare klipse av dekselet bak på lykta. På høyre side må du også fjerne plast"røret" inn til luftfilterboksen.

Kan være en fordel å bytte begge samtidig; dagen etter jeg byttet den ene gikk den på andre siden: bh :

 

 

OK, takk for tipset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.