Anbefalte innlegg

Hei. Skal sveise på en panserforlenger. Den er i et 3mm tykkt metall og tilpasset panseret mitt.

 

Men da jeg var å snakkte me han som skal lakkere panerseret så sa han det var en helsikkens jobb fordi når du sveiser så bøyer panseret seg pga av varmen.

 

Noen som har kjennskap til dette? Evt gjort dette før?

Vil heller han en sveiset panserforlenger enn en plastikk :-\

 

Takker for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Skal sveise på en panserforlenger. Den er i et 3mm tykkt metall og tilpasset panseret mitt.

 

Men da jeg var å snakkte me han som skal lakkere panerseret så sa han det var en helsikkens jobb fordi når du sveiser så bøyer panseret seg pga av varmen.

 

Noen som har kjennskap til dette? Evt gjort dette før?

Vil heller han en sveiset panserforlenger enn en plastikk :-\

 

Takker for svar.

 

Bare punkte sveiser. Bøyer seg med engang om du helsveiser ja. Tinner resten... og da trengs det jo minimalt med sparkel også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, bra du fikk bekreftet dette for meg :)

 

Men da lurer jeg. Når du punkt sveiser, hvor stor avstand mellom punktene bør jeg ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, bra du fikk bekreftet dette for meg :)

 

Men da lurer jeg. Når du punkt sveiser, hvor stor avstand mellom punktene bør jeg ha?

 

:) Hmm, nå gjorde ikke jeg dette selv, men så ut som det kunne være rundt 10-12cm i mellom hver. Er vel viktig å få punkt der det er sving i panseret. Blir ihvertfall veldig stivt, selv om det ikke virker sånn på førsten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe håper sveiseren min klarer dette med et bra resultat :=)

 

Eller bare lurer jeg. Hva er tinning for noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe håper sveiseren min klarer dette med et bra resultat :=)

 

Eller bare lurer jeg. Hva er tinning for noe?

 

Jada, hvis han er sveiser så bør han klare det. Er vel noe rennende greier

som en har nedi sprekken der i stedet for å sveise som blir like stivt som metall. Men det fine er jo at hvis du en dag skal ta bort badlooken : klø : så er det mulig å få det av uten å ødelegge panseret.

Hva tinning er, er det vel noen andre her som sikkert kan svare mye bedre på enn meg :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.