#1 Skrevet November 21, 2005 Bilen Per lindgren la inn en post om har fortsatt problemer.. 2.2T 10v, motorkode MC Min lillebror sin bil, og han maser om trøbbelet via meg! Han har byttelånt hjerne med en hjerne som er operativ, og fungerer bra, dette fjerner ikke problemet som han trodde den skulle, sååååå, hva er problemet egentlig: klø : Det som er problemet er at denne bilen lader 1.5 bar, etter en vanlig (men ikke original) turbottrykksmåler, som ikke tar med det atmosfæriske trykket... han har bytta magnetventilen og sjekket endel slanger. jeg har en tanke om at hva det nå en er som er proiblemet dreier det seg om styring av trykket til turboen, om dette skyldes hjerne/wastegate el. vites ikke fra meg, men lillebror mener på at han har sjekket waste`n og membran, men selv om om han har gjort dette er det ikke dermed sagt sikkert den er helt ok, om dere har snøring på plasser man kan feilsøke rundt dette problemet skriker dere ut her takk! Det mååå jo nesten være en eller annen her inne som har hatt lignende problem vel? Noen ganger starter ikke bilen etter å ha blitt kjørt varm, men den starter da greit igjen når den er kald, bilen bruker fantastiske 2,5 liter på mila.. har vært oppe i 3 faktisk, kunne jo da sånn sett likegodt kjørt en S8 hardt liksom, uten samme kosen i denne da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2005 sjekk vakumslangen som går til wastegaten.. Den som er nedpå wg ikke den lille dærten oppå, tipper denne enten er helt borte eller hoppet av et eller annet sted på veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2005 Prøv også å koble fra slangen på toppen av wastegate, sug i denne og kjenn om det lekker slik at undertrykket forsvinner eller ikke. Det skal holde seg, hvis ikke er membranen defekt. Høres typisk ut som nedre wastegateslange eller defekt membran.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2005 sjekk vakumslangen som går til wastegaten.. Den som er nedpå wg ikke den lille dærten oppå, tipper denne enten er helt borte eller hoppet av et eller annet sted på veien. Oppdaterer denne for Trond jeg:) Slangen til wastegaten sitter som den skal den... andre ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 21, 2005 mc motoren har fordeler med elektronisk tenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 21, 2005 Det er ingen justerbar wastegatestang her. Eneste som kan justeres på et vis er fjærspenningen på wastegaten, og det er ikke særlig enkelt å få til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...