#1 Skrevet November 21, 2005 Hei. Min far har en Passat 98 modell. har hatt "rakkellyd" på venstre side en stund. har nå skiftet samtlige stag i forstillingen men forsatt er "rakkellyden" der. er det noen som har erfaring med tannstanga på disse bilene?? da tenker jeg på om dem har en foring på venstre side som slites, som kan forårsake "rakkellyd"? er det noen som har skiftet tannstang på sin passat 3b?? km.stand på bilen er ca 200 000 på instrumentet. MVH Ole Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2005 Er det virkelig ingen som kan gi meg svar om det er en foring inne i tannstanga som slites?? Ingen mekanikere på v.a.g verksted som kan bekrefte eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2006 Gammel post, men bilen min har noen av de samme lydene nå, noen må da vite noe om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2006 Når er lyden fremtredende da? I sving, hump høy/lav hastighet, igangsetting, rygging etc etc....? Er ikke et drivledd som er slitt da? Det vil rakle spesielt ved aksellrasjon i sving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2006 Er det virkelig ingen som kan gi meg svar om det er en foring inne i tannstanga som slites?? Ingen mekanikere på v.a.g verksted som kan bekrefte eller ikke. Tannstanga spytter olje før den lager lyd, da går du tom for servo olje ganske fort. Sjekk de øvre bærearmene det er mange som ødelegger mansjetten som sitter ytterst på disse under montering, skal ikke så mye til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2006 Når er lyden fremtredende da? I sving, hump høy/lav hastighet, igangsetting, rygging etc etc....? Er ikke et drivledd som er slitt da? Det vil rakle spesielt ved aksellrasjon i sving. Min er ved igangsetting hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 27, 2006 Merka du noke lyd viss du står i ro og svinger på rattet? mulig lager/foring i demper-tårnet? eg hadde det på ventoen min vertfall..spesielt ved stort svingutslag i lav fart eller når eg står i ro..då er friksjonen størst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 27, 2006 Har sett att den indre foringa i øvre lenkarmer har løsna i lenkarmen. Dette gir en litt anna "kneppe" lyd ved svinging. ofte når en står stille og ratter over. Dette kan du sjekke hvis det ikke er slakk i kulene. Er også veldi enig med Bent Owe, drivknuter kan være skumle på lyd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2006 Problemet er løst for lenge siden. Problemet var en feil på ett nylig skiftet stag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...