#1 Skrevet November 22, 2005 Jeg har en Golf IV med en del "artige" skavanker. Noen som har en idee om jeg får magesår når verkstedet ringer rundt lunch og forteller meg hva det vil koste?? 1- Dørlås i føredør fungerer ikke, låse igjen går greit, men går ikke og låse opp. (feilen virker mekanisk, låssylinder - bilen har sentrallås) 2- El vindu på passasjersiden er dødt 3- Av og til går alle vinduer ned idet man entreer bilen, eller når man forlater den. (tror dette har en samneheng med feil 2. ) 4 - Alle dører låser seg når man entrer bilen ( igjen tror jeg det henger sammen med feil 2) 5 - En stygg lyd / etterslep fra starteren på ca 1-2 sekunder etter oppstart. (høres ut som om den blir delvis dratt rundt etter oppstart) 6- pluss alt det andre som må fixes- phuuu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2005 feil 1 til 4 trur eg kan ha med at låsen på en eller fleire dører er skadde. hadde samme problemet med min da skifta eg låsen på pas. døra åg nåke på vinduet. huska ikkje ka d va. bilen min låste seg når eg lata igjenn døra, starta og liknande, men det var berre å skifte låsen. håper dette var til hjelp: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2005 De er nok dørlåsen din som er gåen. Jeg fikk byttet lås på min på garanti da dette er en helt vanlig feil. Alle VW fra 99 hadde 5 års utvidet garanti på dørlåser. Om dette gjelder senere modeller vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2005 Det med starteren hadde jeg på min 2000 1.6, en jeg kjenner med en 98 1.6 har det samme. Hjalp å bare smøre/fette den opp. Jeg byttet også dørlås på min Golf, grunnen til det var at bryteren for om døra er lukket eller åpnet ikke fungerte, denne stod visst i dørlåsen. Dene husker jeg kostet litt, men det ble tatt i forbindelse med en større reperasjon/service, så pris husker jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 17, 2008 Det med starteren hadde jeg på min 2000 1.6, en jeg kjenner med en 98 1.6 har det samme. Hjalp å bare smøre/fette den opp.Jeg byttet også dørlås på min Golf, grunnen til det var at bryteren for om døra er lukket eller åpnet ikke fungerte, denne stod visst i dørlåsen. Dene husker jeg kostet litt, men det ble tatt i forbindelse med en større reperasjon/service, så pris husker jeg ikke. Jeg har det samme problemet, hvor er det jeg skal fette til? Jeg har mobil1 fett og kunne tenkt meg og prøvd dette om det funket. Men hvor er det man gjør dette? Er ikke så veldig mekanisk eller teknisk smart på bil så kunne trengt kanskje en god forklaring. Jeg har også et vindu som er rimelig dødt, passasjervinduet mitt, det virker som det henger seg opp i noe når jeg trykker på knappen slik det skal gå opp av seg selv. Dørlåsen på førerdøra mi er også ødelagt så fjernkontrollen eller alarmen funker ikke. Har dette noen sammenheng? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2008 Dørlåsproblemet ditt er helt vanlig på Golf 4, resten tror jeg har en sammenheng med problem 1 uten at jeg skal si det sikkert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...