Bytte av kanal: Punkte eller helsveise?

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, jeg skal bytte kanal på einseren min, og lurer på om det holder å punkte denne bortover og fylle på med hulromsmasse inni og sparkle utenpå, eller bør jeg helsveise denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det beste resultatet og den best "rust" beskyttelsen får du om du hel-sveiser det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det beste resultatet og den best "rust" beskyttelsen får du om du hel-sveiser det..
Regna med det... Takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang bunnen (overlappen): Det er strengt tatt ikke nødvendig å helsveise. blir ikke no mindre rust av det. Kanskje mer pga sveiseslagget? Det viktigste er at du har noe imellom platene før du sveiser siden det er overlapp i nedkant. Europax sveisegrunning f.eks. Vanlig grunning duger ikke siden den bare vil brenne bort når du sveiser. Samt at du sprayer grundig inni etterpå. Start med f.eks ovatrol olje og avslutt med tynn-tectyl f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang bunnen (overlappen): Det er strengt tatt ikke nødvendig å helsveise. blir ikke no mindre rust av det. Kanskje mer pga sveiseslagget? Det viktigste er at du har noe imellom platene før du sveiser siden det er overlapp i nedkant. Europax sveisegrunning f.eks. Vanlig grunning duger ikke siden den bare vil brenne bort når du sveiser. Samt at du sprayer grundig inni etterpå. Start med f.eks ovatrol olje og avslutt med tynn-tectyl f.eks.

 

Ok, hvor får jeg ak i europax sveisegrunning? :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Europax er Wurth sin, finnes sikkert flere som selger tilsvarende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Europax er Wurth sin, finnes sikkert flere som selger tilsvarende.

Ok, takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.