Anbefalte innlegg

Heihei!

Har nå nylig byttet ventilløftere og reg reim vannpumpe og alt det greiene der..... også når jeg fyra den opp så klakka det værre enn det noen gang har gjort i ventilene. bilen har gått ca på tomgang i 10min og det klakker ikke mindre. Kan det være noe med olja at den er for tynn og toleransen mellom camen og ventilene er for stor for at olja ikke tar det? Jeg har helsyntetisk olje. Burde jeg heller ha del-synt eller mineral? For de er jo "Tykkere" lissom.... Eller andre forslag for hva det kan være?

 

MVH

Lars Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka at oljetrykket er ok da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil jo rakle litt etter at du har fyra opp bilen med nye løftere men. Sjekk oljetrykket i topplokket. Hvis dette er ok så la den gå til den er varm og rus deretter opp litt skikkelig noen turer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tikker skikkelig i nye løftere, men gir seg etter en stund. Husker jeg måtte kjøre et godt stykke før tikkelyden ga seg da jeg skiftet løftere en gang.

 

Uansett, IKKE bruk mineralolje, delsyntetisk eller noe sånt søl. Det flyter som sirup når det er kaldt og har såpass mye dårligere renseeffekt at du risikerer tette ventilløftere som tikker igjen om ikke så lenge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.