Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hvilken olje er å anbefale på gear og diffen?

Bilen er en S2 med 3b motor... 92mod!

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På girboks ville jeg anbefale Castrol TAF X,dyr men en meget god olje.

Mekonomen har denne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På girboks ville jeg anbefale Castrol TAF X,dyr men en meget god olje.

Mekonomen har denne..

 

Ok. Hvet du noe om diffen? Kunna tenkt meg å fått skiftet olje på den også før vintern!

Noen andre?

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips jeg fikk her en dag var å skifte væske på haldex koblingen og... var visst et lite filter der som skulle skiftes hver 60K... ikke at jeg har peiling, men det var det jeg ble fortalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 har ikke haldex/viskosekobling.

 

Den har torsen mellomdiff, som deler olje med girkassa.

Jeg kjører også med castrol TAF-X.

Den finnes både beregnet for gir og differensial.

Du kan godt bruke dem overens, men skader jo ikke å kjøpe differensialolje til diffen bak, og girolje til kassa, og evt blande litt så du får brukt opp siste rest ;)

 

Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg kan hive meg på denne jeg også da å spørre om det er samme for RS2???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg kan hive meg på denne jeg også da å spørre om det er samme for RS2???

 

Du kan trygt bruke disse oljene på din RS2 også.På din 6-trinns boks vil du trenge ca 2.5-3 liter olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også si at Shell Getriebeöl EP er bra på de girkassene. Koster omtrent det samme som Castrol og har samme spesifikasjoner, men kan være litt lettere å få tak i, da de fleste Shell-stasjoner skal ha den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan trygt bruke disse oljene på din RS2 også.På din 6-trinns boks vil du trenge ca 2.5-3 liter olje.

 

 

Sitter akkurat å kikker på smøre tabellen til castrol nå og der anbefaler de TAF-X på girkassa og en som heter EPX 80W-90 på diffen bak. Detter er på s2 da...finner ikke Rs2 som vanlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker å bukker for gode svar :tilber:

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.