Hvordan sjekke syncro fungerer?

Anbefalte innlegg

Nå står bilen på bukker..

 

Hvordan kan jeg får sjekket om att viskosen slår inn og att alt fungerer som det skal uten å ta bilen ned og ut på gress f.eks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok ha den ned ja.

 

Den overfører noe krefter selv om den ikke har spunnet. Så det holder ikke med å holde dekka igjen.

 

 

Grus med dekka rett frem ( finn sand / grus) for å unngå steinsprut..

 

Snø eller is ?

 

Gress er også et altarnativ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Den overfører noe krefter selv om den ikke har spunnet. Så det holder ikke med å holde dekka igjen.

 

 

Hva mener du med det? : klø :

Og hva koster en viskose sånn ca?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener at selvom du har alle hjula i været, så vil bakhjula trekke med litt uansett om viskose fungerer eller ikke. men hvis dette skjer så fungerer vel viskosen?

 

Jeg fant ikke så mye ut av å spinne rett fram på grus og grass.. synes det ikke tok tak i det hele tatt bak..

Så jeg ventet til snøen kom, fant meg en åpen fin plass, vrei rattet rundt og trøkka pedalen i bånn. Da fant jeg fort ut at her var det noe som trakk bak også.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er at viskosen er ganske treig - må spinne noen sec før den slår inn.

 

Om du prøver på grus skulle du greie å se om den har spunnet på 2 eller 4 på sporene ... ellers må du ha noen som står å ser på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen sek var jo drøyt synes jeg. Er snakk om 1 sekund eller mindre på min. Jeg merka helt klar forskjell når jeg bytta viscosekobling. Den "nye" kan ikke sammenlignes med den gamle.

 

Snø, grus eller no annet glatt. på snø er det jo kjempeenkelt, bare å gi gass omtrent. På grus må man som regel ha litt stor plass og fart for å få bilen sidelengs. (ja, jeg herjer med min. Rusta tar den snart uansett. :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den nye er kjappere?

 

Mye koster den?

 

Vet ikke om det er samme på din som på vr6 men..

 

Min også legger seg ut ganske fort.. Men akkurat nå er noe galt så det er ingen drift bak..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare demontere kaliperen på ene siden av bilen og kjøre den mens den står på bukk.. burde finne ut om viskosen fungerer da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en "ny" brukt en. Møller vet hva en ny koster, og de biter ikke. :)

 

Har du sjekket drivknuter? På delebilen hvor jeg fikk den "nye" koblingen fra var det ikke drift nettopp pga. gåen knute bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På jobben sjekkes iallefall transporteren ved å sette den på garasjejekk foran med framhjula ca 5cm over bakken. Bilen skal dra fremover uansett i og med at viscoen da kobler inn. Tipper det funker på din også. VÆR FORSIKTIG. Sørg for at jekken har tak i noe og ikke sklir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en "ny" brukt en. Møller vet hva en ny koster, og de biter ikke. :)

 

Har du sjekket drivknuter? På delebilen hvor jeg fikk den "nye" koblingen fra var det ikke drift nettopp pga. gåen knute bak.

 

 

Kikket nå og jeg kan dra mellom aksel fram og tilbake. 1cm slingring ca..

Og det pipler girolje ut fra "diff huset" så det er noe låseringer eller noe i den duren som er gåent..

 

Mye styr uten skikkelig bukk, så dette blir verksted mat..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.