Anbefalte innlegg

Heisann.

 

jeg har et problem med golfen. den starter ikke når jeg drar rundt på starteren. trudde det kanskje det var coilen men den er byttet. men problemet er da ikke løst. bilen starter med en gang når jeg dytter den i gang så bilen må jo få nok bensin også den tenner riktig. men det er bare når man står og drar på starteren bilen ikke starter. prøvde og bytte starter men heller ikke noe bedere. men jeg syntes trur faktisk at det må være noe elektrisk. men noen som har hatt noen lignende problemer? jeg skjønner ingen ting hva dette kan være.

 

takker for all hjelp

 

Kristian Nøss: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være dårlig batteri. eller dårlig jording.. og dårlig starter.

 

Har vertfall hatt samme problem på flere biler og da har det vert en av disse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter den når den er varm?

 

Heisann.

 

jeg har et problem med golfen. den starter ikke når jeg drar rundt på starteren. trudde det kanskje det var coilen men den er byttet. men problemet er da ikke løst. bilen starter med en gang når jeg dytter den i gang så bilen må jo få nok bensin også den tenner riktig. men det er bare når man står og drar på starteren bilen ikke starter. prøvde og bytte starter men heller ikke noe bedere. men jeg syntes trur faktisk at det må være noe elektrisk. men noen som har hatt noen lignende problemer? jeg skjønner ingen ting hva dette kan være.

 

takker for all hjelp

 

Kristian Nøss: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter den når den er varm?

 

ja den starter som regel da. hvis man starter den med en gang etter man har kjørt så starter den. hmm: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut kontakten til kaldstartdysa. Sett 12v på dysa og hør om det klikker.

Dersom det gjør det er den mest sannsynlig ok hvis den ikke er tett.

Mål så spenningen på ledningene mens du prøver å starte motoren kald.

 

 

Jeg har ikke strøm her og har ikke klart å lokalisere feilen. Denne dysa gir også tilleggssprut slik at du får for mager blanding og lav effekt på høyt turtall når den ikke funker. Det er heller ikke sunt for stempler med mager blanding.

 

Du kan som en midlertidig løsning tyvkople dysa med av og på knapp slik at du får start når den er kald. Det har jeg gjort. Men jeg vil finne feilen.

 

Det må da være noen her som kan hjelpe oss med dette?

 

ja den starter som regel da. hvis man starter den med en gang etter man har kjørt så starter den. hmm: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut kontakten til kaldstartdysa. Sett 12v på dysa og hør om det klikker.

Dersom det gjør det er den mest sannsynlig ok hvis den ikke er tett.

Mål så spenningen på ledningene mens du prøver å starte motoren kald.

 

 

Jeg har ikke strøm her og har ikke klart å lokalisere feilen. Denne dysa gir også tilleggssprut slik at du får for mager blanding og lav effekt på høyt turtall når den ikke funker. Det er heller ikke sunt for stempler med mager blanding.

 

Du kan som en midlertidig løsning tyvkople dysa med av og på knapp slik at du får start når den er kald. Det har jeg gjort. Men jeg vil finne feilen.

 

Det må da være noen her som kan hjelpe oss med dette?

: klø :

 

Noen som har et koplingskjema på denne dysen? hvor sitter denne? : klø : : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hva slags spenning det skal være på disse ledningene?

 

Ta ut kontakten til kaldstartdysa. Sett 12v på dysa og hør om det klikker.

Dersom det gjør det er den mest sannsynlig ok hvis den ikke er tett.

Mål så spenningen på ledningene mens du prøver å starte motoren kald.

 

 

Jeg har ikke strøm her og har ikke klart å lokalisere feilen. Denne dysa gir også tilleggssprut slik at du får for mager blanding og lav effekt på høyt turtall når den ikke funker. Det er heller ikke sunt for stempler med mager blanding.

 

Du kan som en midlertidig løsning tyvkople dysa med av og på knapp slik at du får start når den er kald. Det har jeg gjort. Men jeg vil finne feilen.

 

Det må da være noen her som kan hjelpe oss med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg kjørte strøm rett fra batteriet og den virker som et skudd.

 

Vet du hva slags spenning det skal være på disse ledningene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg kjørte strøm rett fra batteriet og den virker som et skudd.

 

OK. Har et lignedes problem med min, men tjuvkobling av dysa hjalp ikke for meg.

 

Min starter, men stopper alltid første gang. Videre går den veldig ujevnt og reagerer lite på gassing. Men går helt fin når den blir varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører du at dysa klikker når du kjører spenning på den?

 

Nå er vi tre med samme problem. Hvem kan hjelpe?

 

OK. Har et lignedes problem med min, men tjuvkobling av dysa hjalp ikke for meg.

 

Min starter, men stopper alltid første gang. Videre går den veldig ujevnt og reagerer lite på gassing. Men går helt fin når den blir varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg litt ut med multimeter i går. da fikk jeg ikke opp noen spenning på ledningene, men det kan ha vært fordi motoren begynte å bli litt varm.

 

Forresten så tikket dysa når jeg tok strøm fra batteriet.

 

Er det PL motor dere å har. Er visstnok ganske mange med PL motor som har et slikt problem.

 

Den enkleste måten å lokalisere hvor feilen er, er vel å finne ut hvor ledningene går og prøve ut å se om du får spenning nermere hjernen av kaldstart systemet vil jeg tro.

 

Forresten så prøvde jeg å starte bilen med strøm fra batteriet på dysa, og bilen startet ikke lettere av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen skal startes kald med den blå dysa innkoplet må jeg gi gass. Ellers drukner motoren. Prøv det.

 

Prøvde meg litt ut med multimeter i går. da fikk jeg ikke opp noen spenning på ledningene, men det kan ha vært fordi motoren begynte å bli litt varm.

 

Forresten så tikket dysa når jeg tok strøm fra batteriet.

 

Er det PL motor dere å har. Er visstnok ganske mange med PL motor som har et slikt problem.

 

Den enkleste måten å lokalisere hvor feilen er, er vel å finne ut hvor ledningene går og prøve ut å se om du får spenning nermere hjernen av kaldstart systemet vil jeg tro.

 

Forresten så prøvde jeg å starte bilen med strøm fra batteriet på dysa, og bilen startet ikke lettere av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min KR 16V er ekkel når den er kald.

Ved kaldstart så stopper den en gang. Så starter jeg den på nytt igjen. går nesten som ei snekke på tomgang det første min. Hva kan det være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen skal startes kald med den blå dysa innkoplet må jeg gi gass. Ellers drukner motoren. Prøv det.

 

 

Skal prøve det. Men er det noen som vet hvor lenge og hvor høy spenning det skal være på kontakten til dysa? Skal det være spenning på den til varmkjørings(tingen) slår inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg har et spørsrmål til dere som har koplet 12v rett på dysen. er ikke denne dysen styrt med motstand? altså ohm? jeg trudde alle borch dyser ble styrt av dette? eller har jeg helt feil nå. Problemet mitt har desverre ikke blitt noe bedre. Noen ganger starter den med en gang og i dag ikke i det hele tatt. jeg kan ikke skjønne at det er noe med batteriet siden legningen ifra starteren til batteriet smeltet helt nederst. hmmm. : bh : faen så irriterende. ååå blir gal snart. er helt sikkert bare en føler eller en ledning som har tat kvelden. hmmm. hvis jeg klarer og starte bilen så starter den med en gang. men hvis ikke står den bare og jamrer. we we we we we we we åååå blir gal av og tenke på den drittlyden. har stått 2timer ute i 7minus og prøvd og få startet denne dritten. hmmm. hadde en 1600 golf tidligere og den startet hver gang uten problemer. : klø : hvis ikke jordingen er bra så vil den vel ikke starte i det hele tatt? eller? jeg glemte og sette på jordingskabelen etter og ha byttet girkasse en gang og da klikket det bare i starteren og ikke noe skjedde.

 

håper noen hører bønnen min og hjeper meg:tilber: : eek :

 

er det noen som har noe forstålig elkjema for gti 16v da???

 

Takker for all hjelp.

 

Kristian Nøss

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.