Problemer med temperaturgiver på Audi 100 1991

Anbefalte innlegg

En fetter av meg har en Audi 100 1991 modell med 2.3 liters motor.

 

For andre gang er temperaturføleren til instrumentet defekt. Så vidt jeg har skjønt så styrer denne kun viseren i dashbordet, ikke noe mer.

Rett meg hvis det er feil.

 

Første gang han skiftet fikk han en ny type som skulle erstatte den originale. Jeg husker ikke helt forskjellen, men kan finne ut av det.

 

Nå er alltså denne føleren defekt igjen etter ca. 7-8 måneder. Er dette et kjent problem?

Kan det være andre årsaker en dårlig kvalitet på selve giveren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

deffekt føler etter så kort tid bør jo gå på delereklamasjon,hvis det er denne som er gåen da,koster jo litt for den føleren ny å så.

tror forskjellen på "ny" type og gammel er at det er 3 stikk på den nye og at den blir jordet i blokka i stedet for original som har 4 og har jord i stikket,eller noe i den dur.

 

kan jo også være dårlig kontakt i printplata på instrument

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryteren er også med å styrer også klimaanlegget i bilen dersom man har det. Gir klimaanlegget informasjon om temperaturen i motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.