Hjelp! Kaldstartdyse som ikke slår inn GTI 16V PL

Anbefalte innlegg

Jeg trenger gode råd!

 

Jeg får ikke startet bilen når den er kald.

Har tyvkoblet kaldstart dysa (den går på strøm) og bruker nå en knapp inne i bilen som fungerer som en manuell choke. Dette fungerer ok og bilen starter på et blunk.

Jeg forstår det slik at denne dysa har en dobbeltfunksjon. Den gir også tilleggssprut ved høyt turtall. Jeg må dermed bruke "choken" mens jeg kjører for å få full effekt.

 

Greia er at dysa ikke får spenning ved kaldstart (har målt).

Hva styrer denne spenningen?

Hva kan være feilkilder her?

Det må være en eller annen form for temperaturmåler som forteller at bilen er kald slik at det kommer spenning?

 

Ikke si at det er mengdefordeler for den koster 10 000kr!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men trenger "choken" på høy belastning for å gi full effekt.

 

 

 

 

Jeg trenger gode råd!

 

 

Jeg får ikke startet bilen når den er kald.

Har tyvkoblet kaldstart dysa (den går på strøm) og bruker nå en knapp inne i bilen som fungerer som en manuell choke. Dette fungerer ok og bilen starter på et blunk.

Jeg forstår det slik at denne dysa har en dobbeltfunksjon. Den gir også tilleggssprut ved høyt turtall. Jeg må dermed bruke "choken" mens jeg kjører for å få full effekt.

 

Greia er at dysa ikke får spenning ved kaldstart (har målt).

Hva styrer denne spenningen?

Hva kan være feilkilder her?

Det må være en eller annen form for temperaturmåler som forteller at bilen er kald slik at det kommer spenning?

 

Ikke si at det er mengdefordeler for den koster 10 000kr!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen min starter heller ikke på kald motor.. hmm. hvor sitter denne dysen?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den femte bensindysa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På PL sitter det to temperaturgivere rett under fordeleren. Jeg husker i farta ikke hvilken av dem som gir signal til kaldstartdysa på PL, men på KR (og gamle, gode DX) har den brun kontakt.

 

Min gode venn Marc sier: "Wenn der Motor schwer zu starten ist und scheisse läuft; dann ist der Tempfühler im Arsch" = når motoren er vanskelig å starte og går dårlig er tempføleren gåen. Han sikter da til den med brun stikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har delenr på tempratur giveren? var ute å målte på min i stad, ga 12v utslag akkurat da jeg starta bilen, men falt ned til 0v igjen med en gang. (kr motor)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min KR 16V er ekkel når den er kald.

Ved kaldstart så stopper den en gang. Så starter jeg den på nytt igjen. går nesten som ei snekke på tomgang det første min.

Er det den brune som heter "Thermo Time Switch"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne dysen sitter på innsuget, som tilskudd til de andre dysene, Jeg har hatt samme problemer på 5'ere. Kan være kontakt problemer, eller så kan det være den "aluboksen" på blokka som ikke funker ordentlig.Sitter en føler der også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skal være slik. Jeg skrur den på i noen sekunder og det er nok for å få tenning på alle og jevn tomgang.

 

 

noen som har delenr på tempratur giveren? var ute å målte på min i stad, ga 12v utslag akkurat da jeg starta bilen, men falt ned til 0v igjen med en gang. (kr motor)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skal være slik. Jeg skrur den på i noen sekunder og det er nok for å få tenning på alle og jevn tomgang.

 

multimeteret ga utslag i ca 1 sekund, dysa burde vel være med litt mer en det? : klø : motoren går veldig pjuskete på tomgang når den er kald, ligger på rundt 900 kald og stiger opp til rundt 1100 når den begynner og bli varm. Var borti at den var tung startet sist vinter (måtte starte bilen flere ganger før den gikk og når jeg ga litt gass døde den bare ut), byttet varmkjøringsregulatorn da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den som sitter rett over den blå dysa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den som sitter rett over den blå dysa?

 

den som sitter over dysa er tomgangstabilisatoren (rør lignende ting). vis du lurte på hvor varmkjøringsregulatoren sitter, så er den plassert ved fordeleren. Det går 2 bensinslanger inn på den + en kontakt + en vakumslange.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.