#1 Skrevet November 23, 2005 Ser at ved bruk av 16v topp på g60 blokk så får en komp 6.0:1 Da blir det anbefalt å bruke s2 stempler eller neddreide orginal stempler for å få komp på 8.0:1 Men går det å bruke 16v topp og blokk hvor en setter i s2 stempler for å få 8.0;1 ??? Er det noen fordel med å bruke g60 blokk kontra 16v blokk?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2005 funker å bruke g60 blokk og 16v topp, men da med 16v/s2 immat, eller 16v blokk og 16v topp! g60 innmat blir feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2005 Ser at ved bruk av 16v topp på g60 blokk så får en komp 6.0:1 Da blir det anbefalt å bruke s2 stempler eller neddreide orginal stempler for å få komp på 8.0:1 Men går det å bruke 16v topp og blokk hvor en setter i s2 stempler for å få 8.0;1 ??? Er det noen fordel med å bruke g60 blokk kontra 16v blokk?? eneste som er forskjellig mellom de to blokkene er en vannkanal på den ene siden og noen brakett-fester.. så kan bruke begge blokkene.. like bra.. underspylere i begge.. eneste er det at g60 innmat ikke er å foretrekke med 16v topp.. s2 templer og original råder i 16v blokk fungerer genialt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2005 Ser at ved bruk av 16v topp på g60 blokk så får en komp 6.0:1 Da blir det anbefalt å bruke s2 stempler eller neddreide orginal stempler for å få komp på 8.0:1 Men går det å bruke 16v topp og blokk hvor en setter i s2 stempler for å få 8.0;1 ??? Er det noen fordel med å bruke g60 blokk kontra 16v blokk?? Skal du bruke S2 stempler i G60 blokk, må du også bruke rådene. G60 har 22mm i lille enden, S2 og 16v har 20mm. G60 har også kortere råder, 138mm vs S2/16v 144mm Hadde heller gått for 2,0L 16v 9A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 24, 2005 Skal du bruke S2 stempler i G60 blokk, må du også bruke rådene. G60 har 22mm i lille enden, S2 og 16v har 20mm. G60 har også kortere råder, 138mm vs S2/16v 144mm Hadde heller gått for 2,0L 16v 9A Hva blir oppskriften for å bruke 9a motor da? Dyser? Turbo? stempler? Samme manifold til 1.8 og 2.0? 'Hvor henter en innsug fra? kjøpe ferdig eller bruke moddet S innsug? Mange spørsmål her.. fint med svar.. fikk hvertfll svar på det jeg lurte på i første posten :tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2005 Hva blir oppskriften for å bruke 9a motor da? Dyser? Turbo? stempler? Samme manifold til 1.8 og 2.0? 'Hvor henter en innsug fra? kjøpe ferdig eller bruke moddet S innsug? Mange spørsmål her.. fint med svar.. fikk hvertfll svar på det jeg lurte på i første posten :tilber: Flere muligheter her. Enten dobble pakninger fra ABA/2E, tykk fra BBM med ARP bolter eller med 9:1 stempler og en pakning. Innsug og eksosmanifold er likt med 1,8L. Ville gått for 440 dyser med 3-3,5 bar fpr. Som turbo hadde jeg valgt T3/4 som passer til 300-340 hk eller S2/4 alt etter budsjett Lav-busjett varianten er jo å bruke adapterplate til 1,8T manifolder. Med K03 skulle det vel være mulig å få det godkjent med 160 hk også. Så kan du sette på K04-eliminator T28 senere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...