Anbefalte innlegg

Ser at ved bruk av 16v topp på g60 blokk så får en komp 6.0:1

 

Da blir det anbefalt å bruke s2 stempler eller neddreide orginal stempler for å få komp på 8.0:1

 

Men går det å bruke 16v topp og blokk hvor en setter i s2 stempler for å få 8.0;1 ???

 

Er det noen fordel med å bruke g60 blokk kontra 16v blokk??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker å bruke g60 blokk og 16v topp, men da med 16v/s2 immat, eller 16v blokk og 16v topp!

g60 innmat blir feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at ved bruk av 16v topp på g60 blokk så får en komp 6.0:1

 

Da blir det anbefalt å bruke s2 stempler eller neddreide orginal stempler for å få komp på 8.0:1

 

Men går det å bruke 16v topp og blokk hvor en setter i s2 stempler for å få 8.0;1 ???

 

Er det noen fordel med å bruke g60 blokk kontra 16v blokk??

 

eneste som er forskjellig mellom de to blokkene er en vannkanal på den ene siden og noen brakett-fester.. så kan bruke begge blokkene.. like bra.. underspylere i begge.. eneste er det at g60 innmat ikke er å foretrekke med 16v topp.. s2 templer og original råder i 16v blokk fungerer genialt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at ved bruk av 16v topp på g60 blokk så får en komp 6.0:1

 

Da blir det anbefalt å bruke s2 stempler eller neddreide orginal stempler for å få komp på 8.0:1

 

Men går det å bruke 16v topp og blokk hvor en setter i s2 stempler for å få 8.0;1 ???

 

Er det noen fordel med å bruke g60 blokk kontra 16v blokk??

 

Skal du bruke S2 stempler i G60 blokk, må du også bruke rådene. G60 har 22mm i lille enden, S2 og 16v har 20mm. G60 har også kortere råder, 138mm vs S2/16v 144mm

 

Hadde heller gått for 2,0L 16v 9A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du bruke S2 stempler i G60 blokk, må du også bruke rådene. G60 har 22mm i lille enden, S2 og 16v har 20mm. G60 har også kortere råder, 138mm vs S2/16v 144mm

 

Hadde heller gått for 2,0L 16v 9A

 

Hva blir oppskriften for å bruke 9a motor da?

 

Dyser? Turbo? stempler?

 

Samme manifold til 1.8 og 2.0?

 

'Hvor henter en innsug fra? kjøpe ferdig eller bruke moddet S innsug?

 

Mange spørsmål her.. fint med svar.. fikk hvertfll svar på det jeg lurte på i første posten :tilber: :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva blir oppskriften for å bruke 9a motor da?

 

Dyser? Turbo? stempler?

 

Samme manifold til 1.8 og 2.0?

 

'Hvor henter en innsug fra? kjøpe ferdig eller bruke moddet S innsug?

 

Mange spørsmål her.. fint med svar.. fikk hvertfll svar på det jeg lurte på i første posten :tilber: :tilber:

 

Flere muligheter her. Enten dobble pakninger fra ABA/2E, tykk fra BBM med ARP bolter eller med 9:1 stempler og en pakning.

 

Innsug og eksosmanifold er likt med 1,8L. Ville gått for 440 dyser med 3-3,5 bar fpr.

 

Som turbo hadde jeg valgt T3/4 som passer til 300-340 hk eller S2/4 alt etter budsjett

 

Lav-busjett varianten er jo å bruke adapterplate til 1,8T manifolder. Med K03 skulle det vel være mulig å få det godkjent med 160 hk også. Så kan du sette på K04-eliminator T28 senere ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.