#1 Skrevet November 24, 2005 Bilen ble levert fra forhandler med 205/55/16 på sommer. Er redd for at dekkprofilen skal bli i smaleste laget om jeg velger 18". Er egentlig bare ut etter erfaringer eller råd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2005 225/40 fungerer perfekt (evt. 235/40) på 18" felg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2005 Jeg har kjørt hele 2005 med 19" felger, har ingen negative erfaringer med det. Var redd for sporing, men det viste seg å være så godt som null Hadde 18" på S2'n min å det var et helvete.......... var derfor veldig skeptisk, helt uten grunn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2005 Det er vel bredden på dekket som har mest å si for sporing er det ikke? Kjører 235/40 18 nå, aaaalt for breit,sporer som et h***** neste år blir det kanskje 19 med smalere dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2005 Det er vel bredden på dekket som har mest å si for sporing er det ikke? Kjører 235/40 18 nå, aaaalt for breit,sporer som et h***** neste år blir det kanskje 19 med smalere dekk. Det er stor forskjell fra dekkmerke til dekkmerke også. Hadde du prøvd et annet merke hadde det sikkert vært forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 25, 2005 Da eg fikk bilen min så stod det continental sport contact 2 på bilen. Det spora noe inni hampen...Det var 235/45-17. Kjøpte nye goodyear Eagle f1 GSD-3 i samme dimensjon og bilen er ikkje å kjenne igjen.. Veldig lite sporing no.. Svigers har 225/50 - 17 Bridgestone Potenza på sin BMW og den er heilt jævlig til å spore. Så dekktype har ekstremt mykje å seie.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 25, 2005 kjører med 235/35-19 på bilene mine og av falken merke dette funker meget godt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 25, 2005 Da eg fikk bilen min så stod det continental sport contact 2 på bilen. Det spora noe inni hampen...Det var 235/45-17. Kjøpte nye goodyear Eagle f1 GSD-3 i samme dimensjon og bilen er ikkje å kjenne igjen.. Veldig lite sporing no.. Svigers har 225/50 - 17 Bridgestone Potenza på sin BMW og den er heilt jævlig til å spore. Så dekktype har ekstremt mykje å seie.. Hvis det er en ny BMW er det run-flat-tires på den, og de skal være litt "vanskeligere" enn vanlige dekk. Det kan være noe av grunnen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...