#1 Skrevet November 24, 2005 Hei folkens.. Har da fått en ny feilmelding og vet hva selve feilmeldingen er, men det jeg lurer på er hvor denne delen befinner seg i motorrommet og er det en kritisk feilmelding..? Og hva gjør denne delen.? Skal legge ut på 7 timers kjøretur i morgen og trenger svar veldig snart.. Her er feilmeldingen: 17834 - EVAP Purge Valve (N80): Open Circuit P1426 - 35-10 - - - Intermittent Mvh bjørn-tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2005 Google er din venn. http://passatworld.com/forums/printthread.php?t=187287 Det kan virke som om det er dings på luftfilterboksen om du ser nederst på siden jeg linket til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2005 Hmm.. Det er visst kullfilteret de refererer til her, men den er ihvertfal tilkoblet.. Er det noen som vet om det er trygt å kjøre med denne feilmeldingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2005 Det står jo at det er en sporadisk feil, så det bør vel ikke være noe problem det vil jeg tro???? Intermittent = sporadisk (hvis jeg ikke husker helt feil?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 24, 2005 Det er en sporadisk feil ja, og det kan tyde på dårlig kontakt i pluggen til taktventilen som åpner til kullfilterbeholderen. Det utgjør overhodet ingen fare å kjøre med denne feilmeldingen. Kullfiltersystemet tar vare på bensindamp fra bensintanken, og motoren forbrenner denne. Om i verste fall taktventilen konker, blir bensindampen liggende i kullfilteret. Blir det fullt renner bensinen ut av beholderen gjennom en slange. Ikke misforstå dette med at du får en hale av bensin etter bilen, det er ikke snakk om mengder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2005 takker og bukker folkens.. Da kan jeg kjøre med god samvittighet.. Ha en fin helg alle sammen. (vet det er en dag for tidlig, men kommer meg ikke på i morgen ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...